Tips på festlekar?
Jag ska h en fest för mins närmaste bvänner imorgon och vill härna ha lite tips på festlekar:) Vi är 12-13 år! Gärna lite isbrytare och lekar som lockar till skratt!! Tack !!
Kram Xia
bloggen
Instagram: Xiah
twitter: Xiah
wordfeud: xiahallding@hotmail.com
Jag själv skulle också behöva några tips. Blir lätt så att man tar lekar som andra har, mycket roligare om man har någon lek som inte så många vet om 
Men jag har en i alla fall:
Du har en dator/radio med musik och en annan person, som inte vet vad det är för någon låt du valt, ska få lyssna på låten i hörlurar och nynna (inte sjunga), och så ska resten gissa vilken låt det är 
Saning och konka går till så här: man har nån person som vill vara, sen så frågar den personen tilll nån annan saning eller konka ?. Saning betyder att den måste ärligt! och säga. Konka betyder att den måste göra någon till!, själv så hittar vi på andra förslag typ som prosent ! ;)
A, bra tips! Nåt mer ? :)
Kram Xia
bloggen
Kan fundera på mera
Tack!
Kram Xia
bloggen
Dock på sanning eller Konsekvens så måste man se till så att alla vill vara med och inte blir tvingad till att vara med. :)
What doesn't kill you makes you stronger.
Ja, absolut! :) Annars bli det bara tråkigt !
Kram Xia
bloggen
En pinne, en hink och en lite lagom stor yta… Okej, det är rätt kallt ute och leken passar kanske inte så bra inomhus….Men Irländsk julafton, herregud alltså ;) Sjukt kul men efter 5 varv så vet man seriöst inte var man är längre! Men som sagt, man bör vara utomhus om man gör det eller iaf på en plats med stor yta då man ju ska springa en bit + att det är otroligt lätt att trilla…. ;) Det man gör är alltså att man är i lag, en och en springer man fram till en hink en bit bort, avståndet bestämmer man själv. Sen ska den personen ta pinne och sätta ena änden mot pannan och andra änden ska vara på hinken och sen ska man snurra. Typ 5-10 varv brukar vara lagom, så att man inte svimmar av… Sen ska man springa tillbaka, om någon kan springa helt rakt efter det så säg det till mig så ska jag hylla dig… ;)
//Caroline
Haha, ja!! Irländsk julafton ska köras (här är fem-nio grader och grönt mjukt gräs så det går nog!!)!! Tack!
Kram Xia
bloggen
#9 Lycka till! "Dö" inte bara ;) Haha, jag sprang runt den där dumma hinken och räknade varv, och fortsatte lixom räkna en stund när jag märkte att jag inte rörde på mig längre… Så tog det mig några sekunder innan jag insåg att "ojdå, jag ligger på marken" xD Min kompis hade sönder hinken sen också när hon trillade på den, smidigt (A)
//Caroline
Haha ;) Måste verkligen lekas!!
Kram Xia
bloggen
Haha… Kom och tänka på när jag körde irlänsk Julafton i ridhuset. När jag hade snurrat 10 varv och började gå vingla jag omkull! =)
Hälsningar Lurvas11