Barnens iFokus

Barnens

Etikettserietidningar-och-böcker
Läst 1020 ggr
Caroline.H
2012-01-17 20:01
1

Tomas Tranströmer

Vet ni vem Tomas Tranströmer är? Han är författare, skriver myckt dikter och så, och 2011 så tog han Nobelpriset i Litteratur! Han är otroligt känd och har tagit massa fler pris än bara Nobelpriset.

Jag jobbar för en tidning som vi har i skolan. Östernytt heter den, och vi skriver om en massa saker, sånt som ha rmed skolan och göra, men även mer lokalt och sådant från utlandet, ja, allt möjligt. Och nu ska jag och en kompis eventuellt få åka till Stockholm och träffa Tomas Tranströmer och intervjua honom! Jag tycker det är sjukt coolt och jag hoppas verkligen att det blir av, jag ser fram emot det jättemycket! Jag menar, han är ju så gott som kändis och det är ju inte varje dag man får träffa en Nobelpristagare ;)

//Caroline

medde
2012-01-17 20:07
0

Wow så kul Mollis25. Håller alla tummar och tår för att ni kommer iväg till Sthlm, Låter väldigt spännande intervju att få göra.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Caroline.H
2012-01-17 20:13
0

#1 Ja det hoppas jag också! Vore så otroligt spännande att få göra :D

//Caroline

medde
2012-01-17 21:13
0

Jag håller alla tummat, tår, tassar som finns här hemme för er,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Fruktiz]
2012-01-17 21:31
0

Ja, jag har hört talas om honom. Våran svensklärare, var typ jätteglad när hon berättade för oss att han äntligen hade fått nobelpriset, och vi i klassen visste ingenting om honom först Glad

Men vad coolt att du kanske ska intervjua honom!

dermot
2012-01-17 21:37
0

Häftigt!

Är det inte han som fått en stroke så han typ är förlamad på någon del av kroppen? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Caroline.H
2012-01-17 21:39
0

#5 Jo, han fick en stroke för några år sedan. Han pratar lite sluddrigt och sådär, men han brukar ha sin fru med sig som tolkar, ifall man inte skulle förstå… Det skulle vara pinsamt om han säger något och så sitter man där som ett frågetecken och svarar bara "Ja…Okej, men vad spännande! *helt lost*" xD

//Caroline

dermot
2012-01-17 21:42
0

#6 tänkte väl det ^^

haha ja guud… hände mig en gång Skäms, ja inte med tomas då, utan med en lärare (som pratar lite tyst) och han sa (fick jag reda på sen) "Har du gjort läxan nu?" jag bara "Jamen visst är den fin?" XD hahahah… jag trodde han sa typ "har du gjort den själv?". Hade en trägrej från slöjden i handen.

PIIINSAAMT… xd

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Caroline.H
2012-01-17 22:06
0

#7 Haha, piiinigt ;D

//Caroline

Denna kommentar har tagits bort.
[Lilllufsen]
2012-01-18 18:25
0

Va spännande å kulit

medde
2012-01-18 18:44