Barnens iFokus

Barnens

Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 400 ggr
ks.gerbil
0

"easy" money

gör ni oxå sånt? att ni typ går runt i kvarteret och säljer grejer? det gör jag :) nu är det snöskottning och muffins som gäller… min ena kompis fick in 400kr förra helgen med alla kakor hon sålde XD ibland gör jag loppis och och på sommaren gör jag egen lemonad och egen apelsinjuce och säljer det oxå XD grejen är att jag är både slösa och spara så jag vill ju samla massa pengar behålla dem men sen hittar jag alltid en liten kaka eller armband jag vill ha :P hur är det med er då? gillar ni oxå sånt? jag gör en lista här nedan på sakerna jag bruker göra så kanske ni kan bli inspirerade ;)

vinter:

¤snöskottning

¤kakor

¤kalender

**¤julkort
**

vår:

¤kakor

¤loppis

**¤blomuttorkning (eller vad det nu heter)
**

**¤fotograferingar (det är oxå ganska sällan)
**

sommar:

¤lemonad och apelsinjuice (sen blir det väl oxå andra juicer)

¤loppis

¤lotter (ibland)

¤kakor

höst:

¤kakor

**¤jaa lite annat smått o gott ;)
**

Gerbil-hemsidan hittar du R

[lejdyga]
0

jag solde blommor när jag  var 6 år

ks.gerbil
0

haha XD gör du något nu då? idag måste jag gå ut och dela ut snöskottnings lappen :P sen får jag gå och dela ut kaklappen.. men den måste jag göra :/ jaja.. allt tar sin tid :D

[lejdyga]
0

Nej jag bara står där med en blomma och roppar ( JAG SÄLJER EN BLOMMA FÖR EN KRONA!!!) typ så ;)

[Fruktiz]
0

Jag skulle inte våga göra så på min egna gård/kvarter. Fast jag vill ju ha pengar..
Jag har i alla fall sålt tulpaner för klassresan förra året, men förutom det inget annat. Glad

ks.gerbil
0

jag är oxå såhär lite blyg :/ men jag brukar ju lägga lappar i brevlådan men annars känner jag typ alla i kvarteret så de brukar ju köpa för att vara snälla XD det är det roligaste XD

[lejdyga]
0

#5 Hahha XD

ks.gerbil
0

6# vad är det som är roligt? XD

[lejdyga]
0

#7   Jag bara skrev nånting

ks.gerbil
0

8# ome XD gör du något nu? jag menar säljer du något nu?

[lejdyga]
0

#9 Nej! jag är hemma och tänker snart spela sims 3 pets och ta hand om mina föl :)

ks.gerbil
0

okej! roligt för dig :)

Lellson
0

Tyvär för feg…

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

[lejdyga]
0

Men är inne på iFokus ett tag  nu ..

ks.gerbil
0

12# synd ;) ibland tycker jag oxå så.. så när jag igeltligen skulle vara ute och dela ut grejer så stannar jag inne som och tittar på datorn… jag skulle igentligen ha delat ut snöskottnings lapparna men är inne jag får sådna fobier XD tänk så ser någon mig gå ut och lägga saker i deras brevlåda så tänker jag just nu XD

NaDa...
0

Vågar inte riktigt knacka dörr hos folk, känner mig så jobbig då.. ;)
Istället brukar jag sammla ihop gamla saker jag inte behöver mera en gång i året och sälja de, då får man in lite pengar med.

Säljer inte gamla kläder dock, ger dem till någgon organisation som ger kläder till barn som inte har råd med nya kläder. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Lellson
0

Samma här! Man vågar ju inte göra det:D

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward