Barnens iFokus

Barnens

Etikettdjur
Läst 575 ggr
[Lilllufsen]
0

Djur å vintekräksjukan

Kann djur få vinterkräksjuka som vi eller får de annan vinterkräksjuka

medde
0

Jag vet att husdjuren och vilda djur kan bära på bakterierna, men om dom får det på samma sätt som vi, tror jag inte. Men en förskylning kan man ge till sitt husdjur..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Lilllufsen]
0

Ha ja fråga på djurparksidan åSkrattande så ja skriva nåt där å så du gla

medde
0

YeppFlört

[Fruktiz]
0

Så kan det vara farligt husdjuren om man är med dem när man är t.ex. förkyld?

Jag har alltid undrat om de kan bli smittade eller så..

medde
0

Det är väl inte helt forskat på den fronten. Men vet att det säga att har en hund till exempel halsmandelinfektion visar det oftas en av dom tvåbenta familjemedlemmarna haft det också. Vi människor kan smitta en hund med TBC,Men hur vanligt är det att vi har den sjukdomen i vårat land..

Men ingen  fara våra djur kan bära vissa av "våra" bakterier. men hundar kan bli förskylda precis som vi, men om det är våra som smittat hunden är nog väldigt sällan det händer..

[Fruktiz]
0

#5 Okej. Jag tänkte på kaniner, men det är alltså inte så farligt för dem heller?

medde
0

Nej , sitt där och snora och klappa dom duFlört//Kramen till dig

ks.gerbil
0

De kan bli förkylda kaniner oxå precis som gerbiler mn om du inte nyser på dem och tvättar händerna före du klappar dem o så så är det igen problem :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Fruktiz]
0

#8 Ja, jag vet att de kan bli förkylda och så, men det var ju tydligen ingen fara Glad

ks.gerbil
0

Nä det är ju det inte bara man är försiktigt o inte nyser på dem o så ;) men jag vet att du inte skulle göra det :)

Gerbil-hemsidan hittar du R