Barnens iFokus

Barnens

Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 483 ggr
[SporeDiatrymisss]
0

Visste ni att... 3

Visste ni att… …i kräftornas spröt så finns det ett litet sandkorn? Det hjälper kräftan att veta vad som är upp och vad som är ner. Om man byter ut sandkornet mot ett stålkorn och sätter en jättestark magnet ovanför spröten så kommer kräftan att simma uppochner? …clownfiskar har på sig ett sorters slem som skyddar dem mot anemonens nesselceller? …maneter inte är elektriska? De har småååå giftiga taggar på tentaklerna som kallas för nesselceller? …när någon är medvetslös eller skadad ska man vara knäpptyst? …man slutar växa vid 20-års ålder? …den klass jag går i är värst i skolan? Jag är den enda som sköter mig. …det aggressivaste djuret på jorden är noshörningar och flodhästar?

medde
0

Ang medvetslöshet, så är det inte alltid så. Enl den svenska sjukvården. Det är det bra att söka  kontakt med den medvetslöse personen.

Se vidare länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

KaninPiggelin
0

#0 Man ska väl lägga personen i "framstupa sidoläge" när den är medvetslös och sedan röra lite lätt på personen och säga dens namn och försöka få kontakt? Så lärde jag mig ivarefall i skolan :)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

medde
0

Det stämmer framstupa sidoläge. Viktigt!

Vi kanske ska ha en artikel på sajten om första hjälpen..

Vad säger ni om det?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

ks.gerbil
0

Det åter jätte bra :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

[SporeDiatrymisss]
0

Mmmmmmmm gör snälla inte så stor grej av det nu…

sissie
0

Jag tycker det inte är en så stor grej. Det är ju bara en toppen idé som du SporeDiatrymisss, sådde fröet till.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

KaninPiggelin
0

#3 det låter jättebra tycker jag! :)

#5 nej, vi bara rättar lite :)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[Lilllufsen]
0

Ja hjärt å lungnräddning