Bellman historier
Här startar jag en tråd där man kan lägga in Roliga Bellman historier.
Man får gärna lägga in 1-5 glada Smilysar (
) och bedöma vad man själv tycker om historien när man skriver historien.
1 smilys- dålig.
2- sådär.
3- Okej.
4- Kul.
5- Jätte rolig!
-------------------------------
Här lägger jag in en:

Det var en gång en Bellman som stod och kissade mot ett plank. Då kom polisen och sa:
-Det där är mot lagen!
-Nej, det är mot planket, svarade Bellman och kissade vidare.
Hälsningar Lurvas11
Den tycker jag får 😃😃😃😃 Bellman skulle uppför en backe med en tung skottkärra. När han var nästan uppe välte kärran och Bellman blev så arg att han svor. Just då kom en präst förbi och sa:Om Bellman svär kommer han aldrig till himlen. Då sa Bellman:Jag ska inte till himlen, jag ska bara uppför backen. En till som jag tycker bra. Den får 😃😃😃😃😃 Bellman skulle se en fotbollsmatch, men ville inte betala inträde så han klättrade upp i ett träd. Plötsligt tappade han taget och föll ner. En massa folk sprang fram till honom och frågade: Hur gick det?Då sa Bellman: 2-1 till Djurgården.
😃😃😃
En annan belman historia :
En dag i parken så hoppade belman på ett kloak lock och sa 22,22,22,22 och så kom polisen och sa få jag med prova och hoppade , sen så var han borta!, sen hoppade belman och sa 23,23,23,23
Nu "hoppar" jag in tråden. Hej på er alla trevliga medlemmar!
Inte för jag har en Bellman historia men den är ganska kul.. samt hur man inte ska tala till sin mamma
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
En mor stod i köket och kunde höra hur hennes son
lekte med sin tågbana inne i vardagsrummet.
Hon hörde honom säga:
"Så har vi kommit till Malmö Central.
Alla ni lata rövhål som ska av,
se till att det går jävligt snabbt
SÅ VI KAN KOMMA VIDARE!!!"
Mamman blev chockad över vad hon hörde, och skyndade sig in till sonen.
"Vi använder verkligen inte sådant språk i detta hus!",
sa hon till honom.
"Gå upp på ditt rum och bli där i två timmar. Om du kan prata ordentligt när de två timmarna gått, kan du komma ner och leka med din tågbana igen."
Efter två timmar kommer pojken ner igen, och sätter sig för att åter leka med tåget.
Från köket hör mamman honom säga:
"Till alla passagerare som nu stiger av vill jag säga tack för denna resa.
Vänligen se till så att ni har alla era tillhörigheter med er. Jag vill samtidigt önska våra nya resenärer välkomna ombord. Vi kommer att göra vårt yttersta för att göra denna resa så behaglig som möjligt."
Mamman ler stolt, och sonen fortsätter:
"… OCH OM NÅGON AV ER LATA RÖVHÅL ÄR SURA ÖVER ATT
VI ÄR TVÅ TIMMAR SENA KAN NI GÅ UT OCH PRATA MED DEN FETA KÄRRINGEN I KÖKET, FÖR DET ÄR HENNES FEL ATT VI ÄR FÖRSENADE
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#4 Den stod i tidningen för ett par år sedan ;))
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#5 Den är av den äldre typen, Men det var den rolig eller inte?
#7 Kul att du gilllade den, den var ju därför jag lade ut den,, för att man kanske skulle le lite då man läste den.
#6 Visst var den kul
garva ihjäl mig när jag läste den första gången!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#4 haha XD 

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward