Barnens iFokus

Barnens

Etikettlekar-och-bus
Läst 1372 ggr
Caroline.H
0

En rolig lek... #2

Ny tråd, den andra blev lång :) Varsågod att fortsätta på historien!

Det var en gång ett grönt, fluffigt litet knubbigt monster, ..Som saknade en riktig vän.Så han tog och ringde Mollis25 för att prata om hur fåglar ingentligen kan flyga. Mollis25 blev rädd och undrade verkligen om. Det lilla gröna monstret var så glad efter telefonsamtalet att han fick för sig att danska polka mitt på torget till en Jedwardlåt, och låten som Jedward spelade blev lite fel, då blev han sur och röt, men han hade glömt hur man röt så han visslade istället, för det lät mycket coolare än låten Lipstick av Jedward.

Då kom Bamse08 på att hon glömt sin Jedward tårta hemma, då kom helt plötsligt Per Gessle dit och sa att polisen skulle säga åt Bamse08 att hämta Jedwardtårtan. Innan Per Gessle blev så hungrig att han.

Bamse08 hade ätit upp tårtan själv och nu! Han ville ha tårtan så han gädde Bamse08 skräpmat så att Bamse 08 fick något att ha ketchup på en liten liten ponny som hon tänkte äta!

Då blev ponnyn arg och sparkade bakut, men ingen blev träffad så ponnyn åt upp tårtan istället. Som Bamse08 redan ätit upp kom just ponnyn på, och då kom medde in och alla blev jätteglada, för hon började sjunga Jedward-låtar och har lärt sig alla av fliza och Mollis25 men dom spelade trumpet med näsan. När hon nästan sjungit klart låten kom  dom riktiga killarna Grimes/ Jedward och började sjunga med medde.

Jedward och sjöng tillsammans med medde, sen kom Kaninpiggelin helt plötsligt och sa att hon ville göra det gröna fluffiga monstret till en kändis.  Genom att ge honom en Jedward frisyr och en rosa klänning som hon sedan pyntade med rosa cupkakes.

Just för att det är så passande för ett födelsedagskalas! Då fick monstret fnatt och började klippa Jedwards hår! Men saxen var för liten, så det blev bara en tuppkam innan monstret blev trött i handen., och då fick monstret panik och började pussa på John och inte Edward för han satt i flizas knä, det såg monstret och blev avis så han gick och satte sig i meddes knä och då blev Medde skrämd och börja gråta så mycket så att monstrets ''Jedwardfrisyr'' blev förstörd.

Monstret vart röd och arg igen och skällde på medde så hon börja skratta och hon skrattade så mycket så hon knappast kunde andas och då blev hon röd också så hon såg ut som en tomat och då kom Jultomten och frågade hur Jedward fick håret att stå upp. Han sa ”hårgelé” och spray  och sen lite mer spray, sen lite till spray för att ha en liten skvätt till, och 2 burkar mousse och till sist lite mer hårspray!

Och då sa tomten att han vill ha en jedwardfrisyr av sitt skägg! Men om han inte får en så får inte en enda kotte på jorden en julklapp så den julen blev ALLA utan julklappar. Men eftersom Jedward ville att alla barn skulle få julklappar och vara glada hjälpte de tomten att tupera sitt skägg.

Men det kom ivägen för tomtens ögon så han delade ut fel julklappar till fel barn. Men det börja regna så tomtens häftiga skägg blev blött och förstört då vart han sur och färga skägget grönt med svarta prickar och han började dela ut julklapparna rätt och tog tillbaks sina renar som han råkat slå in och lägga under granen på en liten bebis som älskade choklad och åt upp sin chokladtomte som hade potatismos på huvudet.

Bäbisen reste sig upp och började plötsligt gå och fick vingar som bäbisen flög iväg med för att gå och gratta mig med en stor, smarrig, söt tårta med maränger på som var jättegoda och som marsvinen oxå ville smaka på men sen så kom Sasha, sporediatrymisss papegoja, som stal marsvinets tårtbit. Marsvinen blev ledsna och började gäspa och köpte lite kläder. Dom köpte istället coca cola och hamburgare för de hittade inget som passade. Dom var och åt på Mcdonalds men när dem smakade på maten så var den men sen kom lejdygas gerbil och sa ”Det hänger ju inte ihop! matte skrev fel! Historien kan inte fortsätta om inte tomten färgar skägget rosa och tandfen får hål”, men det var bara påskkaninen som kunde hjälpa till med det.

En råtta som heter ks.gerbil och den råttan var en cool råtta! Råttan bodde hos en som heter Linn och hon hade flera grisar hemma. Linn hade massa vänner på iFokus och en dag så knackade det på dörren, Hon sa ”ånej!!!” så en häst hoppade in och sa det var det lilla gröna monstret! Han tyckte vi hade glömt bort honom.

Och då så sa linn som hade massa vänner på iFokus ”ånej!” mina  gerbiler rymmer men så kom tomten och sa ta det bara lungt, jag har ju rosa Skägg! Sen kom en kanin och sa ”Jasså, det är här ni är.. Hej jag är en ninjakanin  och kan äta morötter” men så kom det en KO in och sa att det inte fanns något käk därute så han spydde upp en lerklump som kunde prata och sen sa kon att hon hette Ros-Marie Netalie Johannson och att hon gillar gräs  kaninen sa hejdå och gick iväg och sjöng papegojsången som går ut på att skrika högst i stan.

När kaninen sjöng papegojsången så. Kom en kille och la en kabel(Bajsade)och drog till sig en svärm bromsar(flugor som bits)som just skulle ta ett härligt gyttjebad som låg på marken men då kom…

//Caroline

Uns
0

än kat okk ätadä up alt okk sän

[SporeDiatrymisss]
0

… kom det en drake. Draken…

medde
0

Hade namnet Kurt och han vill

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[SporeDiatrymisss]
0

ha en glass och en burk parfym. men kurt…

medde
0

Hade just kommit på att Jedward är i

[Fruktiz]
0

Sverige, så han kunde inte få någon glass eftersom de..

[SporeDiatrymisss]
0

hade käkat upp all. Då bestämde sig kurt för att

medde
0

ringa till mollis25 och fliza för att

[SporeDiatrymisss]
0

…fråga om de hade någon glass. Kurt var rikrigt hungrig nu…

Uns
0

so han jikk til än rästuran okk ätadä okk sän so vilä han ha glas ijän so han

[SporeDiatrymisss]
0

…åt upp bordet i restauranten så servitörerna…

ks.gerbil
0

komm och sa "att du glömmer bort en sådan rolig tråd"

Gerbil-hemsidan hittar du R

Lurvas11
0

och sa "Vad är det för mat damen vill ha idag?" Kurt blev rasande och…

Hälsningar Lurvas11Glad

ks.gerbil
0

började skrika att han inte va…

[lejdyga]
0

.. På så bra humör så han …

ks.gerbil
0

så han gick till närmaste bord och där satt…..

BlueBäst
0

..lilla Per..

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge

[lejdyga]
0

… per var en farlig typ som var ….

BlueBäst
0

riktigt glassgalen och

[lejdyga]
0

….. Han var alltid elak mot lille björn som…

BlueBäst
0

hade en bror som hete Teofil..

[SporeDiatrymisss]
0

som var ett grönt marsvin med broccoli i öronen och

BlueBäst
0

rakblad i

[lejdyga]
0

….. munen det är därför hans matte…

sallad
0

..Kissade på honom, och..

-Rasmus 🌈

[SporeDiatrymisss]
0

Stoppade morötter i näsan och

sallad
0

Då började ha gråta, sen..

-Rasmus 🌈

[SporeDiatrymisss]
0

Målade sig han sig

sallad
0

..Blå..

-Rasmus 🌈

[SporeDiatrymisss]
0

Och gick till

[lejdyga]
0

… Robert partinson och frågade …

Lurvas11
0

….- Har du någon som gillat broccolie, som kan äta upp mina öron? Robert partinson såg oförstående up och svara:

Hälsningar Lurvas11Glad

[lejdyga]
0

Ja! ( så han började äta )….

[SporeDiatrymisss]
0

På broccolin som satt i marsvinets öron och

Only Dream
0

Han skrek "Danza kuduro!!!111"

[lejdyga]
0

… Så han och marsvinen böjade….

Lurvas11
0

…Dansa runt och in i köket där personalen jobbade.  Men plötsligt stannade dom för dom fick syn på….

Hälsningar Lurvas11Glad

[lejdyga]
0

… Kung kall det tredje !….

Lurvas11
0

…som stod i badrock och….

Hälsningar Lurvas11Glad

BlueBäst
0

borstade tänderna

[lejdyga]
0

… Sen så gick han till toaleten och …

Only Dream
0

Tvättade sig med anka x)

BlueBäst
0

Sen ville han..

[lejdyga]
0

… Bada men då kommer tomte mor…

BlueBäst
0

och flätade hans..

Only Dream
0

Och skrek: - Gaga ulala! Baad romance!

BlueBäst
0

skäggstubb så att

[lejdyga]
0

… Han var så dålig på att sitta…

BlueBäst
0

med benen i kors, så att

Only Dream
0

Han dör