Barnens iFokus

Barnens

Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 1300 ggr
lololella
0

"Opererade" mig själv.

Om någon tycker blod och sånt är obehagligt ska den inte läsa resten.

Idag fick jag nog. Jag har en typ vårta? på ena fingret. Jag har haft det i ett år ungefär.

Jag är tretton år om ni vill veta.

Vårtan började växa och nu var den dubbelt så stor som förut, så jag bestämde mig nu klockan elva (23:00) att ta bort den själv. Mina föräldrar sov.

Gick in på toalätten och tvättade händerna för att inte få det blivande såret inflammerat. Satte på kallt vatten och tog tag med naglarna om "vårtan". I en sån här sitvation måste man bestämma sig. Det blir inge bra om man bara fegar ur när man tagit bort hälften. Så tog jag i allt vad jag kunde och fick loss en bit så att blodet började rinna ut. Fortsatte länge, skrapade och slet loss. Det blödde rätt mycket. Så äntligen efter en hel halvtimme var jag färdig, halv tolv (23:30)

Tog även bort något litet svidande som liknade en finne på vänstra långfingret, men det blev inget stort sår för "finnen" var mycket liten.

Nu sitter jag med en bomullsrondell fasttejpat på båda långfingrarna. Ser att blodet börjar tränga sig ut från det största såret (vårtan) så jag kanske måste byta "bandage" snart. ;)

Hoppas verkligen att den störande vårtan försvinner efter det här!

Gjorde det ont?

Svar: Jag är inte speciellt känslig för sånna här saker. När man väl håller på svider det för varje gång man rör vid det, men har man bestämt sig så har man. Dessutom är det kalla vattnet mycket bedövande.

Jag är mer känslig för småsaker och stick. Som sprutor t.ex. Känns som att jag börjar utveckla en fobi för det faktiskt.

Har ni gjort såhär någon gång? Varför och vad tog du bort?

Jag har gjort såhär ett flertal gånger.

mvh, Leia.

sissie
0

Oj! Håll det rent så det läker ihop. Det finns risk för attdu får ett lite ärr där. Men när man är ung brukar de blekna bort med tiden. Synd att jag inte hittat någonstans där du berättat om det. Det finns på apoteket en jättebra flytande vätska som man kan stryka på vårtor varje dag så försvinner de på några veckor. Glad Be mamma köpa en sådan flaska så du har till nästa gång om du skulle få en till.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Jossangizmo
0

Jag hade svimmat om jag hade varigt dig :p

Jag hade ca 20 vårtor på mina fötter för 3år sen. Nu har jag inte haft några vårtor på ett år :)
Jag hade en sån där man fryser vårterna, som man kan köpa på apotek. Var tvungen att göra det några gånger innan dem försvann men efter tålamod och tid gick dem bort :)

lololella
2

#1 Jag troor att det ser bra ut just nu. Inget rött runt om och såret är typ glansrött och börjar bli en skorpa. Jag har provat massor med metoder på mina f.d fotvårtor jag hade förut.

#2 Det hade jag med!! I 6-7 år hade jag de och jag provade alla metoder bl.a frysa och "vårtplåster". Tillslut fick vi tag i något som kallades "vårtmedel". Jag filade ner vårtorna tills det blödde sen droppade jag det där medlet rakt i såret. Det gjorde så … ont. Satt å grina, höhö. Detta gjorde jag varje kväll i tre månader. På paketet stod det att man bara skulle hålla på i 3 mån, men mina vårtor var inte alls borta. Suck och stön, hade jag gjort allt i onödan?

Nej, tre månader senare var de faktiskt borta och gissa om jag var och är lycklig för det?!

I 6-7 år hade jag inte vågat sola på en strand som var fylld med folk, hade inte velat göra allt på gympalektionerna, jag kunde inte sitta på knä barfota på sommarn. Tänkte alltid på hur jag hade fötterna. För att ingen annan skulle se de hemska fotvårtorna. Det var knappt att jag ville ta på mina fötter.

Vill inte att det blir samma sak med mina händer. Så kanske har ni lite förståelse till varför jag gjorde det här med vårtan på handen?

Oj vilken lång text du fick nu #2. :)

KaninPiggelin
0

ehh.. typ bara tänder som jag tagit bort, XD

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

jag.tjejen
0

… skulle inte klara av nåt sånt, usch…

ks.gerbil
0

gjorde inte det ****** ont?

Gerbil-hemsidan hittar du R

BlueBäst
0

Jaa du, hoppas det inte blir infekterat:)

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge

medde
0

Det är på inga vilkor att rekomendera att man ska göra så här på sig själv för att få bort vårtor.

Det finns medel man kan köpa på Apoteket och med hjälv av föräldrar kan man använda det. Man kan även ta hjälp av skolsyster som kan hjälpa vidare.

Men inga vilkor att man "opererar sig själv.  Mycket fel och det kan bli konsekvenser av det hela som infektioen och är som missbryder livet ut.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

ks.gerbil
0

skolsystern får mig å bli dålig :P en gång då hade jag en liiiiiten sticka på handen och skulle gå dit för att ta bort den när hon pillade på den så gjorde det inte ont jag svimmade nästan :/ (på riktigt) det började med bara ont i magen och sen ont i huvudet och sen började jag se suddigt… uuuuush

Gerbil-hemsidan hittar du R

jag.tjejen
0

9# oj! jag har svimmat en gång och det va inte kul :/ va lugnare när du är hos henne ;)

lololella
0

#6 näe

#8 Nu blev jag rädd när du skrev så. :( vad ska jag göra nu då för att inte få det infekterat eller nåt? :(

Leia

jag.tjejen
0

11# du kanske kan gå hos skolsystern eller prata med dina föräldrar?

dermot
1

#11 Tvätta det ofta och gör inte om det ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[SporeDiatrymisss]
0

Bara tänder, små hår på morsans haka och finnar som jag klämt ( en på ögonlocket). :-b

medde
0

#11 Var noga med att det hålls rent och fint. Visa det för dina föräldrar.. Eller skolsyster.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥