Barnens iFokus

Barnens

Etikettmusik
Läst 1516 ggr
Caroline.H
0

Melodifestivalen

Här kan vi diskutera melodifestivalen! :D

Min favorit är Loreen, det var hon förra året också för hon är så sjukt grym!

Sean Banan…. Nja, jag vet inte…:P

//Caroline

KaninPiggelin
2

Haha, Sean Banan,så rolig XD jag skulle skämmas lite för musiksverige om han gick vidare.. men det kanske bara är jag (a)

Själv hejar jag som förra året på The Moniker, och jag hoppas att han har en lika grym låt som förra året :)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Caroline.H
0

Haha, hans låt var ju faktiskt helt okej och han är ju inte rädd för att bjuda på sig själv! Men nja, Loreen är nog snäppet bättre ^^

//Caroline

KaninPiggelin
0

Jo hans låtar är grymma :D Men inget för Mello och Eurovision tycker jag :P

Cazzos
0

Sean var inte så bra tycker jag, tycker dock att hans andra låtar är bättre. Hejar på Loreen, hon är en grymt bra sångerska Glad

Caroline.H
0

The Moniker hejar jag också en aning på, till skillnad från förra året, började gilla hans låt mer och mer och ja ;) Fast det lät lite falskt när han sjöng denna låt :S Vi får se :D

Abalone Dots? Nya Timoteij? ;)

//Caroline

KaninPiggelin
0

Vet inte riktigt vad jag ska säga om the monikers låt. Inte riktigt min stil, men det brukar alltid vara så att man inte gillar låten första gången man hör den. Men just nu var den sådär tycker jag :P

Caroline.H
0

#6 Den hade lite läskig innebörd…

Den här låten var helt okej också… Men jag vill inte att den ska vinna… Go Loreen! :D

//Caroline

Caroline.H
1

Nu kommer Dead by April…. Den är verkligen inte min stil…

//Caroline

KaninPiggelin
0

haha, hitills är Sean Banan bäst tycker jag X)

Cazzos
0

Loreeen! Skrattande

Caroline.H
0

Now we're talking! :D GO LOREEN! :D

//Caroline

medde
1

Ärligt tycker jag Dead by april var en överaskning, den var inte så ill asom jag trott. Sängaren har en superfin röst, men så kommer gaphalsen in och vrålar. Nåja..

Men Loreen var ju bra,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

KaninPiggelin
0

Den låten som var mest min sil var faktiskt Sean Banans, haha X) Dom som känner mig vet att jag älskar riktiga partylåtar (a)

I undantag för Moa då ;D

Caroline.H
0

Loreen tycker jag är rätt överlägsen i det här startfältet i alla fall, men det här vara ju bara några av alla låtar som kommer i de andra deltävlingarna… Thorsten Flinck var lixom… alltså…lite läskig på något vis :S

//Caroline

Caroline.H
0

Öhm, alltså, vet inte riktigt om det var bra elelr inte :S

//Caroline

Caroline.H
0

JAAAAAAAAAAAA! :D

//Caroline

KaninPiggelin
0

Loreens låt var den med mest "klass" tycker jag, det var en fin låt, om man säger fin, hihi jag vet inte. :)

Caroline.H
1

Tycker att Marie Serneholt skulle gått vidare istället för Dead By April…. :(

//Caroline

Caroline.H
0

Natchos? Med betoning på T? Säger vi västmanlänningar verkligen så? xD Tydligen skulle han som diskuterade snacks föreställa västmanlänning…. Digistivekex där man uttalat E:et också… xD Man kanske säger digistivekex så? :O *RANDOM FUNDERINGAR* Haha, jag skrattade i alla fall :D

//Caroline

KaninPiggelin
0

#19 haha XD

Caroline.H
0

Nej, det var inte riktigt rätt släpiga på det, haha ;D "Guuerka…." Herregud vad uttråkad jag är nu xP

//Caroline

Caroline.H
0

JAAAAAAAAAAA!!!!! :D:D:D

//Caroline

jolinak
0
Caroline.H
0

#23 Yeah! :D

//Caroline

Caroline.H
0

Såg just ett Tweet från ett Jedwardfan "Jag vill se Loreen spöa John och Edward i Eurovision!" xD Kanske inte speciellt intressant men ändå xD

//Caroline

Lellson
0

Jag tyckte The Moniker och Afro-dite var bra:D Sean banan är inte min favorit. Tycker dom som leder programet inte var bra…

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

KaninPiggelin
0

#25 om Loreen vinner melodifestivalen, hejar du då på henne eller Jedward? :D ^^

Caroline.H
0

#27 Jedward Oskyldig Irland etta och Sverige tvåa, det blir toppen! :D Fast å andra sidan, om Sverige vinner så kan ju Jedward vara med i Eurovision 2013 också och komma till Sverige så kan jag åka och titta på dom! :D Känner mig lite kluven där… eller ja, Jedward.. eller vänta… xD Svårt det här xD

//Caroline

[Lilllufsen]
1

Dead by april den va helt grym å denn bästa

Bamse 08
0

Den där jekla gaphalsen i Dead By April förstör ju låten.

Annars så tykcer jag att Afrodite och Marie Sernerholt skulle ha kommit till globen

What doesn't kill you makes you stronger.

medde
0

#28 Här hemma håller vi med dig till 10000% inget snack om den saken..Säger jag något annat får jag väl flyyta enl flizaFlört

kanintjejen.blogspot.com
0

dead by april var absolut bäst men sen så älskar jag ju ulrik munter och hoppas att han är riktigt bra, men Loren var faktiskt bra i år ;)

otilia
0

Sean Banan <3 Haha :D

KaninPiggelin
0

Deltävling 2 nu! :D

Hitills har Ulrik Munther varit bäst tycker jag :) Jag är inget "fan" av honom, men hans låt var väldigt bra =)

Caroline.H
0

Jag har inte tittat på någoting, ville bara se Ulrik Munther(jag är jättetråkig ibland och vill bara se vissa som är med) men jag visste inte att han var först så jag missade honom :(

//Caroline

KaninPiggelin
0

Ulrik Munther och låt nummer 6 (haha, vet inte vad han heter XD) var bäst i kväll tycker jag, dem ska få till globen! :D

Låt nr 6 påminde lite om Eric Saades låter, sådär PARTY som jag älskar ^^

Bamse 08
0

Di Leva där han tycker jag inte om :P

Det ser ut som om han leker Jesus i de där klänningarna XD

dermot
0

#37 Kanske e jesus Förvånad

Jag hejar på David Lindgren ikväll ♥

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Caroline.H
0

Drar upp så att vi kan diskutera :D

//Caroline

Caroline.H
0

Min brorsa känner den snubben jue ;D Mattias kanske har varit hemma hos mig när jag var jätteliten, tycker att det är lite sjukt xD

//Caroline

ara11
0

Min favorit än så länge är Ulrik munter och han som sjöng förra veckan den där party låten som liknar erik saades låt.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

Caroline.H
0

Andreas Jonsson <3

//Caroline

medde
1

Men nu kan jag inte låta bli att skriva. vad var det för något som kom in på scenen som sista nummer? Heter det inte medodifestival! tar man in en "strutt" som står och snackar då?

Ingen av kvällen bidrag tycke rjag har något i den stora finalen att göra-

KaninPiggelin
0

Mattias lungt bäst i kväll, grym låt!

Caroline.H
0

Kärleken kärleken kärleken

Ett mirakel som kallas kärleken *andas in högt* en mi *andas in* -ra *andas in* a- *andas in* a- *andas in* kel *andas in* xD Nej, det var inte bra, men typ överallt så står det att han kommer att ta hem allt… Eller nåt xD

//Caroline

KaninPiggelin
0

han på sista låten förstår jag verkligen inte. Håller med medde, var det inte melodifestivalen?

-.-

Caroline.H
0

Silverland -.-'

//Caroline

medde
0

#45Förvånad

#46Skrattande

Caroline.H
0

Andreeeeeeeeaas, snääälla sverige, kom igen nu…..

//Caroline

medde
0

Han är väl den enda som är värd Globen i dag.

Men spelar ingen roll vem som vinner för Sverige. Då jag/vi har egna som jag/vi vill ska vinna om dom kommer med till Euro.. Då är det inte Sverige jag eller vi håller på härhemma. Sorry Sverige!

Caroline.H
0

Jedward ska ju vinna ESC såklart Flört Men vill ha Loreen eller Andreas på andraplatsen!  Tror jag har bestämt mig för att det blir bäst så ;)

//Caroline

medde
0

#51 Vad bra! Då kör vi på dom orden då,"Tror jag har bestämt mig för att det blir bäst så ;)

Caroline.H
0

NEEEEEEEEEEEEJ! D:

//Caroline

Caroline.H
0

MEN VAD TÄNKER NI MED SVERIGE????????!!!!!!

//Caroline

Caroline.H
0

SKICKA MATTIAS TILL FINAAAAAL!

//Caroline

Caroline.H
0

Nu är jag jiiekligt besviken Sverige :(

//Caroline

medde
0

Bu skäms  jag att vara svensk! Tänk att skicka ned den "stutten!" Med sitt Mirakel.

Nu byter jag pass!

[Fruktiz]
1

Björn Ranelid som inte ens kan sjunga är i final. Det är ju SKANDAL att Mattias som kan sjunga inte går till final… Skrikandes

Caroline.H
0

HEMSKT. Håll dig till dina föreläsningar Ranelid…

//Caroline

Caroline.H
0

Undrar hur många kilo puder han har på sig egentligen?!

//Caroline

Luckyt5
0

Och hur kunde han komma till final…? Skrikandes

/ Tilda

medde
0

Jag får inte säga det jag vill så jag gör så härTyst samt hänvisar till mitt inlägg 57.

Nu måste jag kolla hur man kan byta pass. Tänk om den låter skulle gå och vinna allt! Då är jag inte svensk. Men men hur kan ni Sverige?

Caroline.H
0

Finns inga ord, FY FARAO Sverige, det där var helt klart lägre än Glocalnet Skrikandes

#62 Jag skulle kunna skriva lite hemska saker här just nu, men tyvärr så får jag inte det så jag försöker hålla mig lugn… xD

//Caroline

[Fruktiz]
0

Vad har hänt med melodifestivalen nu? De flesta låtarna som är bra åker ut, och de dåliga och konstiga "låtarna" går vidare.

Bamse 08
0

#62 Pass går lätt att byta.

Däremot medborgarskap är en annan sak ;)

----

Såg en lite snutt av björns låt.

Och ja, tjejen sjöng ju bra men när Björn kom in och börja skrika ja då tyckte jag inte om låten :P

medde
0

#63 Den översta gillar jag.. 10 poäng Mollis25 och Globen nästa!Flört

Caroline.H
1

Alltså allvarlig, JAG skulle ju kunna gå in och sjunga bättre än den där Ranelid Skrikandes Hörde ni när han sjöng med Sara? Jag garvade en del säger jag bara…

//Caroline

medde
0

#67 Klart du kan bättre. Men så snäll du är.. Han sjöng ju inte en ton! Sicket elände den var..

Caroline.H
0

Jag är verkligen inte glad och jag märker att det gör att jag spammar en del saker här… Kanske ska gå och "lugna ner" mig lite, haha xD

//Caroline

medde
0

Samma här. Bäst att lämna en stundFlört

Caroline.H
1

#68 Det var det som var så hemskt, han FÖRSÖKTE sjunga med i slutet när Sara sjöng, men det var nog något annat än toner som kommer ut ut hans mun…

//Caroline

Leffe
1
medde
0

Hela spektaklet var inte så bra i kväll.. Det var endast Anreas och den andra killen Mats? Som kunde sjunga!

dermot
0

Nää fy scheize för Sverige idag xD

Tyckte Mattias kunde gått vidare! Nu såg jag inte VEM som gick vidare (var ute hos djuren) men syrran var helt hysterisk och skrek "VARFÖR?! VARFÖR?! VARFÖÖÖÖÖÖÖR?" Så jag gissade på att Mattias inte gick till final eller andra chansen Flört

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

KaninPiggelin
0

VA FARAO?? DEM SJÖNG JU INTE ENS!

Fy MUSIKSVERIGE!
Först Sean banan och sen detta, skickas någon av dessa till Euro så är jag inte svensk längre
Åhh, Mattias var såå mycket bättre :@

Håller med dig Leffe, Molly sjung inte så bra heller tycker jag :P

Lurvas11
0

Hehe… Jag röstade på Ranelid… Skrattande Tyckte han var en av de bästa, då det var lite annorlunda. Men jag håller med er. Det finns bättre låtar. Såg ni när Ranelid skulle upp och sjunga igen? Han börja vimsa runt i publiken.Glad

Hälsningar Lurvas11Glad

BlueBäst
0

Skäms, sverige

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge

Caroline.H
0

Molly var ett okej val, lite falskt var de allt men låten var bra tycker jag. Men Andreas hade gott och väl kunnat gå vidare, suck, varenda år han är med så hejar på honom men det verkar som att det aldrig lyckas gå bra för honom D:

//Caroline

KaninPiggelin
0

haha, nu har jag skrivit av mig från paniken X)

Hoppas på bättre bidrag nästa vecka :)

Caroline.H
0

Nu kör vi sista deltävlingen ;)

//Caroline

medde
0

Ingen än så länge.. Bara Jedward från igår kväll. Då jag har den låten "in sparkad" i huvudet.. Fliza har sjungit den hela dagen härhemma.

Men inte Lotta eller Dynasty, Opa känder fel. så jag  har bott i Grekiskt land och det känns lite lustig att höra grekisk musik på svenska.

KaninPiggelin
0

Har ingen större favorit från denna deltävling X( Gillade dock låt nr 6, han med den gamla micken. Lite Oscar Linnros stil, gillart! :)

fliza
0

I kväll va Danny bäst!

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

dermot
0

#82 Tyckte han var en riktig Håkan Hellström wannabe ;)

--

Nej detta året har varit kasst :/

// Anka

KaninPiggelin
0

#84 aa det med! Håkan Hellström och Oskar Linnros mix XP

Caroline.H
0

Nr 1, helt okej, nr 2, kollade typ 10 sekunder sen tappade jag intresset, kunde lixom inte hålla tråden i låten och fattade ingeting, inte alls bra, nr 3, inte min grej alls så jag gillade den inte, nr 4, dom var helt okej faktiskt, dock sägs det vara plagiat på en annan låt som heter likadant och allt och jag håller med om att dom var rätt lika. Nr 5, helt okej också faktiskt, gillar hennes klädsel xD Nr 6, usch nej, inte mig grej alls och tyckte dessutom att han sjöng rätt falskt, så den var inte favorit hos mig, nr 7, också helt okej, liiiite tråkigt kanske och jag hade lite svårt att skilja på vers och refräng men helt okej låt, nr 8, tyckte jag var riktigt bra men saknade en riktig tonhöjning i slutet bara.

Det här var nog ändå en av dom sämsta deltävlingarna, men rätt til final iaf :P

//Caroline

Jossangizmo
0

Jag tyckte bäst om nr 3 - Dynazty :)

BlueBäst
0

Såg inte melodiu festivalen i går, vilka var bra?

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge

[TheoA]
0

Alla var sämst,de som var någe bra var för gayiga.

KaninPiggelin
0

Danny var en riktig besvikelse tycker jag, sjung falskt och nej gillade inte hans låt så mycket :P

Sen var jag inte så intresserad av resten, jag satt och käkade godis XD

Caroline.H
0

Om inte Loreen vinner så blir jag så besviken på Sverige att jag tar och flyttar till Irland på direkten. Hon är den enda som är riktigt värd att vinna, hennes låt släpptes igår(allas låtar släpptes igår dock)och hon ligger etta på Itunes just nu. Yey, vill verkligen att hon ska vinna!

//Caroline

KaninPiggelin
0

#91 nja, finns flera som också är värda att vinna tycker jag ;) =)

Lurvas11
0

Sean banans låt borde heta "Sean den andre banan" istället. =)

Hälsningar Lurvas11Glad

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.