Från bebis till vuxen!
Hej! I ett annat inlägg så ville några att jag skulle starta en tråd och uppdatera hur mina platy yngel utvecklas! :) någon som är intresserad att följa? Snart ska jag lägga ut en undervattens video när ynglet "Linnea" äter :)
-Rasmus 🌈
Tassar här ;) !
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
nu har jag fixat ett YouTube-konto :)
På videon ser ni en liten röd fisk med svarta fenor :) Det är hon! Den lilla fisken linnea.
Jag kommer inte bara updatera med bilder men också om ynglet varit med om en hemsk sak osv..
Just ignore my fingers… :D
-Rasmus 🌈
Jag är intresserad :P Va söta fiskar du har, Jag hade fiskar när jag va liten eller rättaresakt min familj :D
#4 Visst är det kul med fiskar! :)
-Rasmus 🌈
#5 ja! Och dom är roliga att titta på :) Det ända jobbiga är att man måste städa så ofta och det svårt och städa tycker jag.
Följer :D
Följer tråden Nawwwww vad söta!
Nawwww! jätte söta ju! <3 !
Visst är dom söta :)
Ska visa bild på Föräldrarna sedan! :P
-Rasmus 🌈
Så fina! :D
Hoppas mina också får yngel, hade ju varit kul :p
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Det som är det roliga med platys är att dom får bebisar en gång i månaden :D
-Rasmus 🌈
#12 :-D låter VÄLDIGT kul!! :-D
Fint
Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.
Medarbetare på barnens ifokus
Idag ska fiskarna få Mygglarver och Artemia! För er som inte vet,§ är artemia ett litet ''räkdjur'' som lever i saltvatten :) Extra mycket näring.
Jag har tänkt att köpa en ''ny'' platy. Vilken färg tycker ni det skall vara på den? Det finns MASSOR av färger :) Säg bara vilken färg och om den ska vara flerfärgad eller enfärgad :)
-Rasmus 🌈
#15 Finns det regnbågfärgat platt? Isånna fall tycker du ska ta den annars tycker jag rosa ;)
#16 Skall kolla vad som finns att få tag på :)
-Rasmus 🌈
denna gillar jag!
http://teowayyong.net/Media/fishcatalog/Platy/Blue_Coral_Platy.jpg
-Rasmus 🌈
#16 när du säger regnbågsfärgad platy, menar du då en i regnbågens färger eller en randig eller en flerfärgad?
-Rasmus 🌈
#19 Då menar jag en fler färgad med typ gul,orange,grön och blå medmera.
#18 Den var också jätte fin :D
Jag tror att jag köper denna! (se länk)
Idag har Ynglet fått Mygglarver! Man börjar se en liten kaxighet i ynglet. Hon gav sig på en av grodorna när det var matdags! :D
http://www.aquariumfish.net/images_01/platy_hf_blue_100527a2_w0480.jpg
-Rasmus 🌈
#22 Den var jätte cool och snygg :)
Jag dissar tråden nu :/ Jag är verkligen sämst på att uppdatera :P
-Rasmus 🌈