Namninsamling , Stoppa nyårsraketerna !
Texten är kopierad från
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=6224
Jag vill nu samla in så många namn som det bara går för att få kommunerna att inse att Nyårsraketerna gör större skada än folk vill inse.
Jag förstår att det blir svårt att få slut på raketerna men vi kan alla hjälpas åt att få en lagändring!
Kommunerna kan stå för raketerna på allmän men säker plats endast vid 12slaget.
Jag vill få en lagändring av detta pga all skada dessa raketer och smällare gör.
Min egen katt blev så skrämd av raketerna på nyårsnatten 2010 att hans lilla hjärta gav upp
och jag har även följt sökandet efter collie hunden Amadeus som försvann på nyårsafton 2011.
Idag 2012-01-14 hittades han överkörd på ett tågräls.
Detta måste nu få ett slut!
Inte bara för våra djurs skull utan även för alla människor som blir skadade av dessa raketer.
Skriv upp dej på listan och skicka den vidare!
Vi behöver nå ut till hela sverige om vi ska klara detta
http://namninsamling.se/index.php
Har själv problem med detta 
Skriv på, snälla ?
Jag skriver på!
Hatar nyårsraketer, djuren blir rädda, folk skadas både när man skjuter dem och lagar dem och det förstör miljön.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Jo och det är ju inte bara hundar , det är katter, kaniner , och andra små djur och stora.
Jag har hört att många hundar försvinner på nyårsaffton
aa , min kopis hund fick panik när de var ute med han , han sprang iväg och de har inte hittat han änn :(
#4 Gud vad hemst ! ;(
Har skrivit på.
What doesn't kill you makes you stronger.
JAG AVSKYR RAKETER PÅ NYÅRSAFTON, BLIR ALLTID LIKA STRESSAD OCH FÖRBANNAD!!!
Ähhh kåden är för krånglig.. :-(
Men det blir alltid fel.. :-(
Har skrivit på;)
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Jag har skrivit på och delat det vidare :)
Åh blir så glad när jag ser att det är fler änn jag som bryr mej!
Många tror att djuren inte bryr sej.
Jag har skrivit under 2 gånger XD
ska självklart skriva på!
Jag bor i ett kollektivhus (ett stort hus med lägenheter där det sen finns gemensamma rum att umgås i), och vi bestämde att istället för att köpa massa raketer tillsammans, köpte vi in 10 sånna thailändska(kommer ej ihåg det exakta namnet, men de va iaf asiatiska
) lyktor, som lyfter när man tänder dem. ( https://www.google.se/search?tbm=isch&hl=sv&source=hp&biw=1366&bih=601&q=japanska+lyktor&gbv=2&oq=japanska+lyktor&aq=f&aqi=g1g-S1&aql=&gs_l=img.3..0j0i24.3432l12262l0l12605l17l17l1l7l8l0l109l702l8j1l9l0.frgbld.#hl=sv&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=lyktor+thailand&oq=lyktor&aq=6S&aqi=g5g-S5&aql=&gs_l=img.1.6.0l5j0i24l5.6318l14149l0l21106l4l4l1l0l0l0l156l390l0j3l3l0.frgbld.&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=421872f8f07407cf&biw=1366&bih=601 )
MYCKET vackrare än raketer :D dessutom mer miljövänligt. Raketer ger naturen ett överskott av olika metaller(bla. koppar som ger den röda färgen) som kan vara mycket skadligt…
Så de tände vi med ett gott samvete :D
Det värsta med raketer är att djuren far illa! Sen så smäller det flera dagar efter också, typ killar som har kvar massa smällare som dom smäller för fullt! 
Jag har skrivit på!
-Rasmus 🌈
Skrev på
Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.
Medarbetare på barnens ifokus
Har skrivit på. (:
/ Tilda