Våren är här!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tidigt på dagen så luktar det sval, frisk jord och underbar vår. Sjön glittrar i solskenet och den börjar vakna till liv. Fiskarna och de vacka måsarna festar på brödsmulorna som har kastats i vattnet. småfåglarna glädjer själen med sin livfulla sång. en vacker nässelfjäril fladdrar lätt över gräsmattan. en sval bris för med sig vårens ande. Luften vibrerar av vaknande liv. en tusenfoting drar fram över asfalten. En fluga sätter sig på den lilla krokus som just trängt upp ur jorden. Knopparna har inte hunnigt slå ut, men det kommer. de små nya löven blir snart välkommnade av en härligt darrande värme som ropar "vakna! Vakna!". Isflaken på den vaknande sjön slås mot varandra, så svaga och döende. Gräset börjar återta denna härliga gröna färg som det alltid brukar ha. Då slår våren ut. Då dör vintern ut.
Ja våren är här :D Inte lång snö vinter men har länktat till våren. Det ända jobbiga är att Polena kommer tidigare och jag är alergisk.
#1 Polena? Menar du pollen…?
#2 Ja jag menar pollen!
#3 ok
Åhh! Jag längtar verkligen :P
Här är det massa snö och sånt, bor i Norrbotten :/
Mest längtar jag till grodornas och ber en bön att vi får hjortron i år! Har typ inte sett ett hjortron sedan jag var 8år, Är 12år nu :)
-Rasmus 🌈
Ja, här är det väl ganska vårigt:)
Bor i umeå
Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.
Medarbetare på barnens ifokus
Själv bor jag i Stockholms län ^^
Samma som 7 :D