Fästingarna (UUUUUUÄÄÄÄÄÄHHHHH) har VAKNAT!!!
Jag gosade med Gurra på golvet och tog bort en liten, rund smutsbit (det är vad jag TRODDE att det var!!) och försökte knäppa iväg denna. Men när den hamnade på min nagel såg jag (UUUUUUÄÄÄÄÄÄGGGGGHHHHH!!!!!) att det var en FÄSTING!!! Jag blev vild och vroomade in i badrummet och slängde av mig kläderna och kollade jättenoggrant igenom kroppen, men ingen fanns där. Jag tog panikslaget upp kläderna från golvet och slängde dem i tvättkorgen. Sedan tog jag en handduk och gick ut ur badrummet på tå, nedtittande all the time så att jag inte skulle råka stampa på den och såg att den låg död på golvet intill stället jag "OOOOOÄÄÄÄÄÄ!!!" på. Jag hämtade en penna (för säkerhetsskull) och lirkade lätt upp FÄSTINGEN på spetsen. Sedan tog jag nya kläder och klädde på mig, sedan gick jag och visade FÄSTINGEN för mamma och nu skriver jag detta. Har typ fobi på FÄSTING. Uhhhhh…!
Dem är äckliga men skriv lite me lugnt ;)
Okej… Har fobi… Typ…
Och liiiiite svårt att skriva lugnt när man fortfarande inte har hämtat sig efter schocken…
#2 Det är lugnt :)
Visst är dem äckliga? Råkade trampa på en sånhär fet som mamma hade tappat bort (hon hade tagit bort den från katten)
Euw.
#4 uäh… Skulle svimma om jag trampade i en sån… Räcker med en mini också…!
#5 Äckliga djur.. Egentligen behöver dem också mat men dem behöver inte suga bld, ät grönsaker istället-…
#6 hannarna suger växtsaft.
En lustig grej (om du tror på evolutionsteorin) är att det är parasiterna som driver på utvecklingen av djur, vi måste alltid vara steget före parasiterna!
Äkligt:/ Det första jag tänkte var: jag ska inte gå i hjupt grås isommar!
Och sen kom jag på att jag ska på ridläger och vara ute i gräset hela dan^^
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Jag hatar fästingar inte för att dom är läskiga utan för att dom suger blod.
Fästingar är konstiga varelser, haha. Inte precis trevliga iaf, det är en sak som är säker…
Kommer iåg när jag och min kompis var och hälsade på alla hästar på sommarbete och bestämde oss för att plocka bort lite fästingar från hästarna, de små krypen var verkligen ÖÖÖÖVERALLT. Fattar inte varför vi ens gjorde det, haha… Men vi fick bort en del av de små äckelna i alla fall… xD
//Caroline
usch att de redan har vaknat :S
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#12 eller hur? Blä!
OMG JAG HAR OXÅ FESTING FOBI:O usch jag får värsta paniken som du heela tiden:D :O :I
♥kram Linnea♥
#14 det räcker med att jag ser FÄSTING på bild så ryyyyyyser jag…
#15 Mjush! Äkligt!
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
hehe fästint ..javisst e de äckliga men de vill oxå få mat!;)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#15 … :S
Stackars doggy :(
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#18 tycker oxå synd om den :-(