Barnens iFokus

Barnens

Etikettdjur
Läst 7914 ggr
ks.gerbil
0

luftdjur 5#

så vi forstätter här då jag och lejdyga inte höll tråden derekt ren med att skriva om allt å såOskyldig

Regler:

• vi skulle bli väldigt tacksamma om man skrev en stor komentar om sin uppfödning och kullar så att det blir lättare att fråga.
  • börja fråga personen en sak om djuret sen fortsätt via PM så håller vi tråden renare.
  • ha inte mer än 3-4  djurarter (häst, drake, fenix t.ex.)men gärna mera raser (ökendrake isdrake)man kanske ser en liten unge ute på gatan ibland men det tror jag inte man gör varje dag
  • infoga bilden på djuren i deras namn istället för att skirva ner hela länken då hålller vi tåden renare och det är lättare att hitta!

OM MIN UPPFÖDNING:

jag ligger på topp i LDF (luftdjur föreningen)och SFF (sveriges fenix förening). sen är jag med på SDF (sveriges drakförening) och SLHF (sveriges lufthäst förening)

hur avlar jag och vad?hej! jag uppföder fenixar, drakar och hästar men dem sista två är i liten skala så det är inte säkert att jag har alltid. om du köper djur hos mig får du garanterad en bra avel, hälsa och livslängd. det medföljer alltid stamtavla.allt går alltid under en välplanerad schema, som föjls varje dag.jag avlar både tävlings, utsällning, avels och sällskap djur.  fråga mig om du är interesserad av någon av djuren eller om du letar efter något speciellt. det går bra att tinga!!!

hur ser det ut? jag har olika typer av ängar och öknar som passar till alla djur. stallerna till alla djur är alltid rena, maten är alltid topp likaså vattnet. mina djur bor ej i burar eller andra sådna grejer! bara stora landskap.

får du med dig nåt? du kan oxå få med vitaminer och luftexpress biljett till en mindre slant en vanligt. jag säljer oxå egen blandad foder och andra tillbehör till dina djur. kvittot och information kommer alltid via PM med lathund om djuret.

gamlingar hittar hem eller ska du iväg?! min kompis ägnar sig bara åt detta och skulle älska få nya att ta hand om! PMa vid interesse

hjälp med… behöver du hjälp med att lära upp ditt djur? lära den flyga på komando? flygskola? jag kan hjälpa dig med att hitta rätt person! men med fenixar kan jag ta det personligt.

REA! jakthuva för fenixar

FENIX KULLAR: just nu har jag 2 kullar men snart blir det massa! då jag kommer hem med massa exotiska feixar! här är de exotiska raserna:

röd öken fenix johannesfenix dolorit fenix moool fenix kunshai fenix

och här är dem jag har kull på just nu:  maze fenixochwhishing fenix som inte passar derekt för nybörjare. om ni är interesserade av någon slags fenix PMa mig så kan jag berätta om vad som finns i kullen eller när nästa kull kommer.

ELD DRAKAR: bara 2 ung honor som funkar perfekt för utställning PMa vid interesse

snart kommer de exotiska drakar med här är dem:

ökendrak sydafrikansk svärta drake afrikanska drakar mjut drake melvet drake

vid interesse av någon av drakarna PMa mig så säger jag lite om kullar och med mera.

HÄSTAR:

en engelsk fullblods higst och en arab sto är dem jag har PMa vid interesse

MVH ELDLÅGANS UPPFÖDNING FRÅGA GÄRNA

Gerbil-hemsidan hittar du R

Lurvas11
0

Min Uppföding.

Stall Horse

Jag föder upp Lufthästar av olika raser. Vill du ha en lufthäst? Maila mig! Jag har till salu.

Min kaninuppfödning

Jag har startat en egen Luftkanin uppfödning. Alla kommer med stamtavla. Intresserad? Maila! Jag har i alla åldrar och raser.

Hälsningar Lurvas11Glad

[lejdyga]
0

( Min upp födning ) Gorde lite ändringa  ^.^

Min uppfödning!:

Jag har forskat mycket om luftdjur dom senaste måndarena och har börjat min uppfödning som ligger på topp rankning.

Jag uppföder luft hästar,feixar,drakar. Om  du köper ett avles djur eller ett annat djur kommer du ganaterat få ett  både socalt djur och friskt mående djur som kommer ha bra hälsa när djuret kommer till dig!.

( priser )

Många får betala  att djuret ska komma till sitt nya hem ( asså ägaren ) men det behöver du inte här!  jag betalar och ägaren behöver ej betala. Djuren kostar mint 70 000 kr  fast det beror på vad det är för djur man får alltid med det djuret behöver och vad den gillar! för mig kostar det inte alls mycket då jag känar gott om pengar varje månad på mina djur som jag säljer, ibland kan det ochså hända att ingen vill ha djuret och då skänker jag bort det då vill man minsan ha ett djur!. Det kan sänkas pris om det bara kommer till rätt hem.

( djurens stall, och stamtavla och annat )

djuren här får det minsan lyxit  jag har 77 hektar mark där det finns olika inhängnader dom har alla sina skuggg träd där dom kan villa och ta det lungt. Dom får alltid mat vajre dag klockan 8 på morgonen, det är alltd minst  55 kg mat som går till djuren. Inga djur säljs magra eller dåliga, men någon  gång har  djur råkat para sig med mistag. stallen till hästarna är alltid rena och det finns medryttare till hästarna så dom bli alltid ridna.

(  Vad för sortes djur har jag )

Jag har   ganska många djur raser så jag börjar med en fenix sort jag föder upp  :  http://www.google.se/imgres?q=fenix&hl=sv&sa=X&gbv=2&biw=1280&bih=933&tbm=isch&tbnid=IemO3MYjCw1jGM:&imgrefurl=http://www.scenicreflections.com/download/291462/fenix_Wall

Och andra sortes  djur.

( vad jag säljer nu )

(Jag säljer  western sadlar för 20 000 styck )   (borstar  1 kr styck )

( träns och sadlar 2000 kr styck ). ( Om du åker bort  eller annat )

åka bort/ eller annat

Hej!, om du ska åka bort eller något annat som att åka och sova över hoss emn kompis eller annat kan jag ta  hand om dina kullar och djur jag kan matadom,sköt dom,rida dom ( om det är ett djur man  kan rida på) eller det du önksar ! skicka jätte gärna ett pm om du vill  att jag ska ta hand om dina  underbara djur så pm vid intrresse!.

Gamlingar/paniskonär.

Eftersom jag har mycket plats  i mina marker så skulle jag  kunna ta dina djur som du skulle vilja ha då menar jag gamlingar som inte kan hitta ett hem eller  att du inte kan avla på dom!. Dom kommer  ha 20  stora marker att vara på och ett fint modernt stall och hem till andra djur!. Jag betalar högst  1000 kr för en eller så tar jag dom gratis eftersom priset inte spelar någon roll hema hoss mig och mina djur!.

Skötsel råd / Annat

Har du fenix kullar på väg ? då ska jag ge dig lite tips!:

Mat 3 gånnger om dagen,

Lek och flyg träning  2 gånger per dag och 1 timme.

Ska säljas vid 8 veckor ( helst )

När ska du tinga din hona / viken ålder ?

När du ska tinga din hona ska du vara säker på attt du har allt !.

Dom kan få upp till  8 ungar fast det beror på ras !.

Tinga din hona vid 1 år  då du konmer få väldigt fina friska ungar .

Köp eller avla helst med renrasiga föräldrar ! det vill  gärna ägaren ha för att kunna ställa ut sina djur!.

Lycka till med din uppfödning och dina kullar mvh guldvingens uppfödning !

Lurvas11
0

Jag säljer en kaninunge. Mycket nyfiken och framåt. 400 lp. Du får med en säck hö och hennes sele. =)

Jag kan skicka mer info vid intresse.

Kaninunge:

Hälsningar Lurvas11Glad

ks.gerbil
0

Intereserad lurvas!

Lurvas11
0

#4 Ha Pm:at! =)

Hälsningar Lurvas11Glad

ks.gerbil
0

Och jag har svarat :P har just nu en pukinau hanunge mer kan skikas via PM till dem interserade men svart kommer nog inte förrän imorn vi ska snart till flygplatsen flyger kl. 20 så :P

[lejdyga]
0

#6 Interesserad!

[SporeDiatrymisss]
0

jag har chimeror, morror, gripar och så har jag grodor. Jag har en uppfödning på:   Anuror, vita och oranga: White Albeo Anura White Carota Anura   Crustallier, vita: White Albeo Crustalli   Zebraeer, cyan eller azur och violetta: Royal Callaina Zebrae   Partirier, svarta och röda: Red Picea Partiri   Roborisar, svarta och röda: Black Tingo Roboris   Africanusar, svarta: Black Picea Africanus   Anuror, svarta: Black Picea Anura   Anuror, gröna och bruna: Cocos Bruna Anura Green Folium Anura Olive Bruna Anura   Punctier, bruna och gröna: Olive Cafea Puncti   Crustallier, gröna: Green folium crustalli   Marmoreror, gröna: Olive Muscus Marmorera   Ungarna tar från några minuter att kläcka till några timmar och från 1 minut till en vecka för transport, värdare grodor tar längre tid. Anura är vid detta laget mist värd och mest lättskött.   Skicka PM vid intresse :-) Alla är grodor, så ni vet ;-)

ks.gerbil
0

nu har många kullar fötts! Så PMa mig vid interesse av de exotiska raserna :D

[SporeDiatrymisss]
0

Inga som vill ha grodor?? :-(

ks.gerbil
0

jo jag ville :P men du svarade alldrig XD

ks.gerbil
0

putt :)

[lejdyga]
0

Haha den är inte så aktiv längre XD

ks.gerbil
0

Bara puttade lite se om man kunde hålla sig till uppfödare mer än bara en begränsad tid ;)

Lurvas11
0

Kommer en kull 4 belgiska jättekaniner idag.

Den belgiska Jättekaninen är världen största kaninras. Den kan väga över 10 kg, men medel vikten ligger vid 7.9 kilo. Kaninen har stora öron, minst 16 cm långa.

Dom kräver alltså därför stort utrymme.

Unge nr 1, drygt 3 veckor gammal.

Någon som är intresserad?

Jag kan skicka bilder på dom andra ungarna också vid intresse.

Hälsningar Lurvas11Glad

Lurvas11
0

2 av ungarna är sålda. Nu är det 2 killar kvar.

Ungen högst upp i höger hörn: Hane.

Högst upp i vänster hörn: Hona. Såld!

Längst ner i Vänster hörn: Hane.

Länst ner i höger hörn: Hona Såld!

Hälsningar Lurvas11Glad

ks.gerbil
0

Å vilka sötnosar! Vill köpa båda :P men kan ej :( jag får tänka lite… …. Aaa jätte svårt! Är han på vänster sida köpt? Äsch jag köper båda!

ks.gerbil
0

Å vilka sötnosar! Vill köpa båda :P men kan ej :( jag får tänka lite… …. Aaa jätte svårt! Är han på vänster sida köpt? Äsch jag köper båda!

ks.gerbil
0

[lejdyga]
0

Jag köpte dom två honorna ! ;)

ks.gerbil
0

ok.. men jag  vill ju ha hanarna :P eller var det bara en liten informativ kommentar?

[lejdyga]
0

Nej jag bara sa det så ni vet de ^.^

ks.gerbil
0

ok :D vad heter dem?

ks.gerbil
0

jag har några nya hästar och en ny kull ökendrakar röd ökenfenix och johannesfenix som nu är lite bättre till medelbörjare men ej nybörjare men jobbar på det :) PM vid interesse

ks.gerbil
0

puttar och nyar anonsen ovan: jag har 2 st. johannes fenixar kvar de är båda honor den ena är väldigt lugn med en väldigt fin fjädring som då skulle nog passa perfekt till utstälning jag behåller henne om ingen vill ha här ifrån eller från några andra jag känner. den andra är fin fjädrad med men skulle passa bättre till skogsjakt av något slag. ett 2 veckor gammal shire föl väntar på familj men kommer inte o lämna mamma förrän rätt tid. allt allt tas via PM!

Lurvas11
0

En kull kaninungar är till Salu. Dom är lejonhuvade och är 9 veckor, alltså leverands klara nu. 3 st, 1 hane och 2 honor. Dom är av teckningen Svart/gul Japantecknad.

Här är dom

Från vänster: Hona, hane och hona.

-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x

Jag har även en kull med Dvärgvädurar, som också är leverans klara nu. En av honorna och en av hanarna tror jag är Winertecknad.

Dom är 4 st, 2 honor och 2 hanar.

Här är dom

Från vänster: Hona, Hane, Hane och hona.

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

Skicka Pm vid intresse!

Hälsningar Lurvas11Glad

ks.gerbil
0

har några djur just nu till salu alla är strax under året:

mongolisk foxdragon hona

lysand morlois hona

funj largex

original grip

alla djur utan gripet tillhör en djurskydds hem och jag hjälper dem att hitta ett hem! men PMa mig om du vill hjälpa dem!

[SporeDiatrymisss]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har uppfödning på 5 olika arter; grip, chimera, drake, morra och groda.

Just nu: europeisk drake: first-lesson.jpg (399×510)

Kullar: 4 honor, 2 hanar

Frostdrake: frost_drake_by_howling00greywolf-d34ua31.png (900×659)

Kullar: 0 honor, 8 hanar

Nicoren: FFX_Basilisk.jpg (900×626)

Kullar: 5 honor, 0 hanar

Tibeansk drake: Blue Eastern Dragon by ~Black-Dragon-Club

Kullar: 8 honor, 9 hanar

Lindorm: Lindorm Dragon by ~Black-Dragon-Club

Kullar: 5 honor, 3 hanar

Kinesisk lung: Orange Asian Dragon by ~Black-Dragon-Club

Kullar: 11 honor, 9 hanar

Wyver: green_Wyvern_by_blooddragonx.jpg (600×588)

kullar: 7 honor, 6 hanar

Amphiter: Amphitere by ~Black-Dragon-Club

Kullar: 15 honor, 17 hanar

Pungdrake: (hittar inga bilder)

Kullar: 1 hona, 3 hanar

Pm:a mig vid intresse ;-)

Nedan: pungdrake

ks.gerbil
0

Tänk på att inte ha föt många arter

[SporeDiatrymisss]
0

ska nog sluta med morror…

Lurvas11
0

Ingen som är intresserad av kaninungarna?

Hälsningar Lurvas11Glad

Lurvas11
0

Dom här är fortfarande till salu:

En kull kaninungar är till Salu. Dom är lejonhuvade och är 9 veckor, alltså leverands klara nu. 3 st, 1 hane och 2 honor. Dom är av teckningen Svart/gul Japantecknad.

Här är dom

Från vänster: Hona, hane och hona.

-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x

Jag har även en kull med Dvärgvädurar, som också är leverans klara nu. En av honorna och en av hanarna tror jag är Winertecknad.

Dom är 4 st, 2 honor och 2 hanar.

Här är dom

Från vänster: Hona, Hane, Hane och hona.

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

Skicka Pm vid intresse!

Hälsningar Lurvas11Glad

ks.gerbil
0

gripen och morlois honan är kvar :)

Lurvas11
0

Jag har 2 lufthästar till salu. Ett sto och ett föl. Båda är av rasen Falabella. Falabella är världens minsta hästras och blir max 78 cm hög.

Pris:

Stoet: 50.000 lp (du får med sadel, träns, mm)

Fölet: 35.00 lp

Du kan även få båda för 65.000 lp.

Här är dom

Skicka Pm vid intresse.

Hälsningar Lurvas11Glad

Lurvas11
0

Jag köper renrasig Holländsk kanin. Någon som har till salu? Glad

Det ska vara en unge, som max är 11 veckor gammal.

Skicka Pm om du har någon till slau. Glad

Hälsningar Lurvas11Glad

ks.gerbil
0

aj aj synd att jag inte uppföder kaniner :P kan se jag tror jag har en uppfödare 1 mil bort eller nåt :) tror jag skulle kunna få ihop luftexpressen :) skickar PM när jag hittar :)

ks.gerbil
0

jag har nu ändrat några grejer titta på kullarna och på hjälp med…

ks.gerbil
0

medelar att jag måste göra om kommer imorgon vill du veta idag PMa mig

ks.gerbil
0

jag puttar upp denna :D

ks.gerbil
0

OM MIN UPPFÖDNING:

jag ligger på topp i LDF (luftdjur föreningen)och SFF (sveriges fenix förening). sen är jag med på SDF (sveriges drakförening) och SLHF (sveriges lufthäst förening)

hur avlar jag och vad?hej! jag uppföder fenixar, drakar och hästar men dem sista två är i liten skala så det är inte säkert att jag har alltid. om du köper djur hos mig får du garanterad en bra avel, hälsa och livslängd. det medföljer alltid stamtavla.allt går alltid under en välplanerad schema, som föjls varje dag.jag avlar både tävlings, utsällning, avels och sällskap djur.  fråga mig om du är interesserad av någon av djuren eller om du letar efter något speciellt. det går bra att tinga!!!

hur ser det ut? jag har olika typer av ängar och öknar som passar till alla djur. stallerna till alla djur är alltid rena, maten är alltid topp likaså vattnet. mina djur bor ej i burar eller andra sådna grejer! bara stora landskap.

får du med dig nåt? du kan oxå få med vitaminer och luftexpress biljett till en mindre slant en vanligt. jag säljer oxå egen blandad foder och andra tillbehör till dina djur. kvittot och information kommer alltid via PM med lathund om djuret.

gamlingar hittar hem eller ska du iväg?! min kompis ägnar sig bara åt detta och skulle älska få nya att ta hand om! PMa vid interesse

hjälp med…om du behöver hjälp med att träna upp/inrida/inflyga m.m. ditt djur så kan jag hjälpa dig hitta rätt person. jag kan oxå hjälpa dig med att hitta en värdig uppfödare om du behöver hjälp med att hitta djuret för dig.

REA! jakt huva och jakt handske storlek M för fenixar.

FENIX KULLAR: jag har bestämt mig att köra på ett annat sätt nu jag visar kort på djuren till dem interesserade då det tar långt tid att lägga upp alla bilder här hela tiden. är du interesserad kan du PMa mig så hör jag av mig så snart så möjligt.

**jag har just nu en fjäder fenix som väntar på hem hon är 3 mån. gammal blom lila med ljus tipping, jag tror hon skulle passa perfekt som en vänlig liten kompis till alla.
**

DRAKAR: som sagt visar jag bilder till dem interesserade är du interesserad kan du höra av dig till mig via PM.

**inga ungdomar eller vuxna djur just nu.
**

HÄSTAR: interesserad PMa mig som sagt.

**inga ungdomar eller vuxna djur just nu
**

MVH ELDLÅGANS UPPFÖDNING FRÅGA GÄRNA

Lellson
0

Jag och Signe håller på med en Connemaraponny-uppfödning^^

Har gjort en hemsida just:D

Länklar till den snart

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

ks.gerbil
0

41# hemsida o.O haha det har jag med xD fast jag hade helt glömt bort den så jag kan snart ta och visa er om jag kommer ihåg vad den hette :P

Lellson
0

# 42 Okej, länka om du kommer på^^

Union J and Jedward

ks.gerbil
0

japp :D

ks.gerbil
0

tyvärr så hade jag visst tagit bort den :/ kanske kan göra en ny snart :)

Lellson
0

Mer har jag inte hunnit göra^^

www.Flinck.weebly.com ^^

Union J and Jedward

ks.gerbil
0

nu är den på gång :)

Lurvas11
0

Har en några lufthästar till salu: Jag kan skicka bilder också om du vill.

Marry Crismas

"Marry"

Ras: Fjording

Född: 24/12-1999

Mankhöjd: 145 cm

Mer info kommer.

Angel Girl

"Girl"

Ras: Engelskt fullblod

Född: 4/10-2006

Mankhöjd: 159 cm

Hon kan lätt bli het och få ett högt temprament dels eftersom hon fortfarande är unghäst. Girl kräver en erfaren ryttare.

Annars är hon en toppenhäst! Älskar att bli ompysslad och rida både hoppning och dressyr är hon väldigt duktig på.

Jag har även kvar dem här:

Ett sto och ett föl (mor och dotter). Båda är av rasen Falabella. Falabella är världens minsta hästras och blir max 78 cm hög.

Pris:

Här är dom

Pm:a vid intresse eller frågor om hästarna. Inga frågor är för dumma =) Jag kan också skicka bilder på alla hästar/ponnys.

Hälsningar Lurvas11Glad

Lellson
0

Om någon säljer connemaror, pm:a mig!

Union J and Jedward

ks.gerbil
0

49# jag ska snart få hem en hingst :) han är dock ej tillräckligt gammal för inridning o.s.v. men jag tror jag skulle kunna sälja honnom om du ville :)

Lurvas11
1

#49 Pm:at

Hälsningar Lurvas11Glad

[SporeDiatrymisss]
0

Jag har drakar, grodor, gripar och ersätter morrorna med rockar vilka är upp til 180 meters långa fåglar :-) framför allt örnar. Men andra finns också, t.ex. papegojor, korpar och kolibrier. Just nu: Vithuvad örn-rock klass 1. Antal individer:4. Vingbredd: 98-102 m. Kolibri-rock klass 1. Antal individer:5. Vingbredd: 3-8 m. Struts-rock klass 4. Antal individer:2. Vingbredd: 120-180 m. Ugglerock klass 1. Antal individer:1. Vingbredd: 97-120 m. Sparv-rock klass 2. Antal individer:8. Vingbredd: 14-18 m. Undulat-rock klass 1. Antal individer:14. Vingbredd: 13-17 m. Gulhuvad amazon-rock klass 3. Antal individer:8 Vingbredd:90-100 m Kungsfågel-rock klass 1. Antal individer:14. Vingbredd: 12-16 m. Albatross-rock klass 1. Antal individer:2. Vingbredd: 95-180 m. Påfågel-rock klass 5-2-1. Antal individer:17. Vingbredd: 70-90 m. Hjälmkasuar-rock klass 3-2. Antal individer:8. Vingbredd: 57-68 m. Fregatfågel-rock klass 2. Antal individer:5. Vingbredd: 30-50 m. Pm:a vid intresse :-)

[lejdyga]
0

Nu har mina arbetare på mitt center fått påsk lov !. Hästarna fick lite extra hö på morgonen idag och vet ni vad jag såg ! ett littet föl från min islandshäst Sara ! Det  blev ett litet föl av rasen islandhäst

Färg: black

Stamtavla ja/nej: Ja

renrasig?: Absolut!

Sto/hingst?: hingst

säljas ja/nej: Ja

Kostar?:  7 000 luft  pengar

Fakta om föräldrar: Pappan till fölet  är en islands häst av  färgen Albino. Pappan  hoppad SM i torsdags och fick silver och kom tvåa. Han är född på ett center i köpinghamn som heter nykyrka ponnyridklubb. Mamma Sara är uppfödd på mitt djur center som heter guldvingens center, Sara är mycket speciel hon  har fått missfal fast hon är lika lycklig för det!.

Mejla om  mer fackta ! mch guldvingenscenter !

ks.gerbil
0

En Fjäder fenix kull är här nu! De är 3 st. Och än kan man ej se könet. De blir leveransklara till början av nästa vecka. Alla verkar ha ljus tipping men jag kan inte se färgen på dem än. Mer information kommer snart. Vill man ttinga så går det bra PMa då.

ks.gerbil
0

nu kan jag se kön och kan gissa ungefär färg..

1 hona ljus tipping och mjajj marin grön eller marin blå skulle jag gissa tingad

1 hane mörk tipping färg ljus smaragd grön tror jag

1 hane smaragd grön jag är nästan 100% säker

det va dem som ni ser så är honan tingad och kanske en av hanarna också :)

ks.gerbil
0

en kull till nu! zipper fenix denna gången! 1 hona 2 hanar igen

1 hona vit med svart tipping

1 hane grå hane med ljus tipping

1 hane grå  med vita splash

PMa vid interesse :)

Lurvas11
0

Jag har fortfarande kvar dem här:

Marry Crismas

"Marry"

Mer info kommer.

Angel Girl

"Girl"

Hon kan lätt bli het och få ett högt temprament dels eftersom hon fortfarande är unghäst. Girl kräver en erfaren ryttare.

Annars är hon en toppenhäst! Älskar att bli ompysslad och rida både hoppning och dressyr är hon väldigt duktig på.

Dem här är kvar också:

Ett sto och ett föl (mor och dotter). Båda är av rasen Falabella. Falabella är världens minsta hästras och blir max 78 cm hög.

Pris:

Här är dom

Pm:a vid intresse eller frågor om hästarna. Inga frågor är för dumma =) Jag kan också skicka bilder på alla hästar/ponnys.

Hälsningar Lurvas11Glad

ks.gerbil
0

57# är angel tingad? Annars har hon hittat hem ^^

[lejdyga]
0

#57  Jag söker ett engelskfullblod nu! pm dig!

Lurvas11
0

Angel är nu såld.

Hälsningar Lurvas11Glad

ks.gerbil
0

Lejdyga…. :P

Lurvas11
0

#61 Du är inte intresserad av någon annan av hästarna, t.ex Marry? =)

Hälsningar Lurvas11Glad

[lejdyga]
0

th_biggrinhej ks.gerbil

[lejdyga]
0

( Min upp födning ) Gorde lite ändringa  ^.^

Har fenix kull till salu

Min uppfödning!:

Jag har forskat mycket om luftdjur dom senaste måndarena och har börjat min uppfödning som ligger på topp rankning.

Jag uppföder luft hästar,feixar,drakar. Om  du köper ett avles djur eller ett annat djur kommer du ganaterat få ett  både socalt djur och friskt mående djur som kommer ha bra hälsa när djuret kommer till dig!.

( priser )

Många får betala  att djuret ska komma till sitt nya hem ( asså ägaren ) men det behöver du inte här!  jag betalar och ägaren behöver ej betala. Djuren kostar mint 70 000 kr  fast det beror på vad det är för djur man får alltid med det djuret behöver och vad den gillar! för mig kostar det inte alls mycket då jag känar gott om pengar varje månad på mina djur som jag säljer, ibland kan det ochså hända att ingen vill ha djuret och då skänker jag bort det då vill man minsan ha ett djur!. Det kan sänkas pris om det bara kommer till rätt hem.

( djurens stall, och stamtavla och annat )

djuren här får det minsan lyxit  jag har 77 hektar mark där det finns olika inhängnader dom har alla sina skuggg träd där dom kan villa och ta det lungt. Dom får alltid mat vajre dag klockan 8 på morgonen, det är alltd minst  55 kg mat som går till djuren. Inga djur säljs magra eller dåliga, men någon  gång har  djur råkat para sig med mistag. stallen till hästarna är alltid rena och det finns medryttare till hästarna så dom bli alltid ridna.

(  Vad för sortes djur har jag )

Jag har   ganska många djur raser så jag börjar med en fenix sort jag föder upp  :  http://www.google.se/imgres?q=fenix&hl=sv&sa=X&gbv=2&biw=1280&bih=933&tbm=isch&tbnid=IemO3MYjCw1jGM:&imgrefurl=http://www.scenicreflections.com/download/291462/fenix_Wall

Och andra sortes  djur.

( vad jag säljer nu )

(Jag säljer  western sadlar för 20 000 styck )   (borstar  1 kr styck )

( träns och sadlar 2000 kr styck ). ( Om du åker bort  eller annat )

åka bort/ eller annat

Hej!, om du ska åka bort eller något annat som att åka och sova över hoss emn kompis eller annat kan jag ta  hand om dina kullar och djur jag kan matadom,sköt dom,rida dom ( om det är ett djur man  kan rida på) eller det du önksar ! skicka jätte gärna ett pm om du vill  att jag ska ta hand om dina  underbara djur så pm vid intrresse!.

Gamlingar/paniskonär.

Eftersom jag har mycket plats  i mina marker så skulle jag  kunna ta dina djur som du skulle vilja ha då menar jag gamlingar som inte kan hitta ett hem eller  att du inte kan avla på dom!. Dom kommer  ha 20  stora marker att vara på och ett fint modernt stall och hem till andra djur!. Jag betalar högst  1000 kr för en eller så tar jag dom gratis eftersom priset inte spelar någon roll hema hoss mig och mina djur!.

Skötsel råd / Annat

Har du fenix kullar på väg ? då ska jag ge dig lite tips!:

Mat 3 gånnger om dagen,

Lek och flyg träning  2 gånger per dag och 1 timme.

Ska säljas vid 8 veckor ( helst )

När ska du tinga din hona / viken ålder ?

När du ska tinga din hona ska du vara säker på attt du har allt !.

Dom kan få upp till  8 ungar fast det beror på ras !.

Tinga din hona vid 1 år  då du konmer få väldigt fina friska ungar .

Köp eller avla helst med renrasiga föräldrar ! det vill  gärna ägaren ha för att kunna ställa ut sina djur!.

Lycka till med din uppfödning och dina kullar mvh guldvingens uppfödning !

ks.gerbil
0

62# mary kanske funkar som ridskolehäst? 63# hej :) PS. Inne från mobilen så kan ej svara Pm just nu

Lurvas11
0

#65 Ja, hon skulle säkert passa som ridskolehäst, hon är supersnäll mot alla.

Hälsningar Lurvas11Glad

ks.gerbil
0

66# du kan skika pm jag kan svara på senare :)

[lejdyga]
0

#65 Ok

En fenix kull har kommit!. 5 stycken!     .

kön : Hane. färg: marinblå Heter: Inget namn. Säljes ja/nej: Ja

Kön: Hona. Färg:  guld gul. Heter: Inget namn. Säljes ja/nej: Ja

Kön: Hona. Färg: rengbågsfärgad. Heter: inget namn. säljes ja/nej: ja

Kön:  Hane. Färg: guldgul. Heter : Inget namn. Säljes ja/nej: ja

Kön: Hane. Färg marinblå. Heter: inget namn. Säljes ja/nej: ja

Fakta om kullen:

Kullen kom igår och alla var krya. Stamtavla och tips och råd medföljer!. Det är två honor och  3  hanar. Mamman till kullen är 23 år och heter star , pappan till kullen  är 26 år och heter  lo och båda föräldrana kommer från min gård! . mejla om mer info

// guldvinges uppfödning

ks.gerbil
0

64# istället för att skriva av hela skriv bara delen där du har ändrat :)

ks.gerbil
0

68# kan ens tama fenixar bli så gamla? De borde ha sin sista kull vid 8-10 års åldern

[lejdyga]
0

Jag  gorde så man kunde se   att jag har kommit ingång igen.

Men vem ska göra nästa tråd med luft djur  6# ?

ks.gerbil
0

det spelar ingen roll den som hinner först. bara vi väntar tills man har gjort 100 kommentarer :)

ks.gerbil
0

den som gör den ska doxk komma ihåg att sätta upp reglerna! de ska stå först av allt i sådant svart text och resten det som uppfödaren skriver sitt eget med vanlig text bara titeln som mat och landskap och så fortsätter den kanske jag har 100000 hektar mark blablabla

[lejdyga]
0

glöm inte reglerna dom är viktiga ! och kom ihåg inget chat forum ! den som  den som har gort den hundrade  kommentaren ska göra den andra tråden.  jag bar påminer er nu så ni inte glömmer nåt ;) !

[lejdyga]
0

Måste gå hejdå!

ks.gerbil
0

74# du behöver inte upprepa det jag sa ;)

ks.gerbil
0

första kullen är det bara en som är kvar det är den mörktippade smaragden :) han har fått namn och heter eldlågans royal :) kullen va avlad för sällskap :) han bär på splash gener :)

men men… såg nu att mina teckningar på fenixarna i 56# är borta :( vart har de tagit vägen? då får jag väl visa i PM om nån är interesserad…

men iaf den ljus tippade gråa är såld

den vit splashade gråa har fått namnet eldlågans splah (haha)

och den svart tippade vita honan har också fått namn eldlågans marly

denna kullen va avlad för utställningar och alla 3 (2) bär på blek gener

ks.gerbil
0

SNART! ÄR HEMSIDAN FÄRIG! ÄNKLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lellson
0

Mitt sto Rainstorms Rose fölar nog innom 2 dygn:D

Connemarornas hemsida:D

Union J and Jedward

[lejdyga]
0

#78 Viken hemsida ?

ks.gerbil
0

80# uppfödnings hemsidan^^

[lejdyga]
0

Skulle åxo vilja ha en hemsida men jag vet inte hur man gör ;(

ks.gerbil
1

82# weebly.com snabb och jätte enkel att använda!

ks.gerbil
1

Lurvas11
0

Lite uppdateringar.

Marry Crismas Såld!

"Marry"

Mer info kommer.

Angel Girl  Såld!

"Girl"

Dem här är kvar:

Pris:

Här är dom

Hälsningar Lurvas11Glad

Lellson
0

Uppdraterar vår hemsida nu:D

Union J and Jedward

ks.gerbil
0

Men hallå om det va medde som tog bilderna för att hon trodde jag stal dem så är de MINA jag har ritat dem!!!!!!

[lejdyga]
0

Ks.gerbil är du vaken ! du måste ju säga något! * skämt * xD

Lellson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur får man sidorna så…Kan inte förklara så visar en bild^^

Typ så här så man har en sida och tar upp en sida i den^^

Union J and Jedward

BlueBäst
0

Ellen, P:M a mig om hemsidan

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge

Lellson
0

# 90  Jag har det!

Mitt sto fälade<3

Union J and Jedward

[lejdyga]
0

min fenixar åker till Norge imorgon om ingen tingar nu! annars har en som heter sanna tingat allihop… vill helst att dom säljs till nån jag liitar på! pm mig om mer info

[lejdyga]
0

Skrev #92 på morgonen det är därför det är mycket fel stavat! ^^

ks.gerbil
0

föl har fötts! en svart med vit stjärna fransk ridhäst :) HÄR har ni henne :3

BlueBäst
0

Nu har Wind fölat:)

Läs om det på hemsidan (länk högre upp)

Lellson
0

Ska ut och rida nu, signe ser du detta-KOM NER NU!!

Flincks hästar^^

Union J and Jedward

[lejdyga]
0

Har räknat ut att vi kommer få 2 föl innat eller ikväll

BlueBäst
0

Kopierat från hemsidan:)

Flinck`s Fire

Namn: Flinck`s Fire Kallas: Fire Född: 11 April 2012
E: Water splahs
U: Windy 
Färg: Kolsvartmed en bred bläs
Mankhöjd:
Ägare: Signe
Fire kom till världen en regning Torsdag. Hon är en liten solstråle med glimten i ögat.
När Fire kom ut från Windy var hon som en vildsint eld, därav namnet. detär Windys föl:)

ks.gerbil
0

98# interesserad! vad för ras?

ks.gerbil
0

eller du kan skika PM ;)

ks.gerbil
0

ops! haha 100 :D snart kommer den nya tråden :) fast om nån annan vill så kan ni göra den :)

[lejdyga]
0

Kan tyvärr   inte göra den

BlueBäst
0

99# Connemara.

Fire är bara nån dag gammal, men du kan väl Pm mig så får vi se

ks.gerbil
0

103 du kan göra det hhinner ej nu xD

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.