Beeptest
Imorgon har vi Beeptest på gympan…Jag är inte taggad xD
Beeptest går till så att man mäter ut en sträcka(vet inte exakt hur långt men kanske, 20 meter?) som man ska springa. Sen har man en skiva(vi har det i alla fall)som läraren spelar i högtalarna. På den skivan är det nån gubbe(xD)som pratar och säger typ "Nivå 3, 1". Så piper det och då ska man börjar springa på den här sträckan då. Man ska hinna komma till andra sidan innan det piper igen, för då ska man spinga tillbaka! Så vid varje pip springer man till andra sidan. Det är kortare och kortare tid mellan pipen ju längre man kommer, vilket betyder att du måste springa fortare varefter. Du får springa denna sträckan ett antal gånger innan du kommer till nästa nivå. Man springer ungefär 10-12 gånger på en nivå. Så springer du 5 nivåer, ja, då har du sprungit ca 50 gånger!
Det är inte alls kul och vääääldigt stressande… Men det är omdöme/betyg och sånt som gör testet viktigt…
Har ni sprungit ett Beeptest nån gång? Hur långt kom ni ungefär? Jag kom till 7.7 förra gången, godkänt var 5 och VG(gällde bara för tjejer, killar skulle komma lite längre)var 9 ungefär…:)
//Caroline
Kul^^ Idag hade vi typ att man skulle hoppa på olika sätt…
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Ja, vi har gjort det 2 ggr i min klass, dock har jag bara gjort det 1 gång. Då var det inget krav på hur länge man skulle springa, utan man körde bara så länge man orkade.
I alla fall så kom jag till level 5.8. Helt okej eftersom det var första gången, men jag siktar självklart högre nästan gång.
Det gjorde vi idag! vi hade 15meter att springa! tjejerna var godkända om de fick 3,1 och jag fick 3,8! mycket trött var jag!
HATAR DET!!!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#1 Neeeej inte kul alls :(
#2 Ja 5.8 är ju jättebra, det är ju faktiskt väldigt tufft att springa ett beeptest, tycker jag ;D
Det känns som att jag bävar mer inför denna gång än förra, förmodligen för att det var första gången förra gången och då visste jag ju inte helt till 100% vad det gick ut på ;D
//Caroline
Fysjutton varför ska killar alltid ska vara bättre än tjejer???? Tjejer ska väl förf#n också få springa så mycket då.. Alla killar kanske inte älskar att springa. Diskriminering och orättvis behandling kallar jag det.
Ursäkta men jag blev bara så ARG..
#4 Och våra idrottslärare kunde aldrig bestämma sig vilken dag vi skulle ha beeptestet. De flyttade fram det hela tiden, så vi blev mer och mer nervösa. Några (t.ex jag) hade aldrig hört talas om beeptest, så det var ännu mer nervöst för oss 
#5 Yes, jag vet, det är helt sjukt. Men i vissa stunder kan jag förstå det. Killar har oftast bättre syreupptagningsförmåga än tjejer, och har därför lättare att komma in i "Andra andningen". När man väl kommit in i andra andningen så brukar man nästan känna att man skulle kunna springa hur långt som helst. Därför väntar man sig väl att killar ska kunna springa lite längre. Så det har inte så mycket att gör amed ren och skär ovilja, jag hatar verkligen beeptesten och har inte alls lust att springa dom men gör det för att jag måste, och jag har klarat mig bra mycket bättre än många killar i min klass, dock beror det nog på att jag är envis som en åsna, haha :) Men jag tycker fortfarande att det är konstigt att det är skillnad på hur mycket tjej respektive killar ska springa. Dock var godkänt samma för killar och tjejer tror jag, alltså, 5.
//Caroline
Men man skall väl ha samma rätt att få betyg och det borde inte spela roll om man är kille eller tjej..
Visst är det så att man ska träna och göra ett till test om typ ett halvår? :S
#8 Jag tror man gör ett till. Vi gjorde ett i 6:an och nu gör vi alltså ett till i 7:an så…
Uäh, kul är det inte iaf :S Mitt mål är iaf inte att jag ska klara mig bättre än förra gången, det pallar jag aldrig för jag har sjukt dålig kondis… xD Målen är "Inte först ut och klara mig föbi nivå 5". Egentligen borde man inte bry sig om att sluta först men tyvärr är jag alldeles för mycket vinnarskalle för det… ^o^
//Caroline
Har gjort det två gånger, första gången fick jag 5.2 och då hade jag som mål tills nästa gång att klara till 6 och då klarade jag till 6.8.^^
Pipen stressar mig… :(
/ Tilda
Jag har gjort det, men jag minns inte hur långt jag kom. men jag kan springa längre än jag gjorde för jag blir och stressad och så vill jag inte springa kortast i klassen.
Vi ska göra det på gympan om några vekor.
Hälsningar Lurvas11
jag fick 5 senste gången…
usch är så nervös inför denna gång :(
Det där med "andra andningen" eller vad det nu heter verkar inte min kropp förstå sig på XP
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Jag skulle nog få 1.0 typ^^ Kan inte springa men jasg tycker det låter kul jämföres med mina lektioner…
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Är 5 godkänt?? :O
PUUUUUUUH, Beeptest = avklarat! Så sköööööönt :D Meheh, jag slog mitt rekord ändå och kom till 8 denna gång, dock med blodsmak i munnen och flimmer framför ögonen, haha… xD Jag slog typ tre killar också, särskilt skönt kändes det att en av dom var "han som drygar sig mot mig hela dagarna" ;)
//Caroline
6.1 fick jag. Huffsat nöjd =)
#16 feel goooood!