Magnetröntgen
Jag ska magnetröntgas om en vecka och är skit nervös, har någon några erfarenheter om det?
// Nadja
Lycka till! Har inte gjort det själv:/
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Min dotter fliza har gjort det. Jag ber henne komma in och berätta om det efter hon kommer hem från skolan i dag..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#3 och #2 Tack så mycket!
// Nadja
Jag har aldrig gjort magnet röken men jag har rönkat magen och ryggen. Lycka till!
Jag har gjort magnetröntgen! Jag röngade mitt huvud. Så mitt huvud va fastspännt i en metall ställning men det va inget det gjorde inte ont eller va jobbigt heller man märkte det knappt. Jag tänkte bara på saker jag gillar eller tycker om!
Det smäller lite grann men det hörs knappt för man får ta med en CD och lyssna på musik (Allafall när jag gjorde det) jag fick en mysig filt och jag hade ett line. Man har en knapp man kan trycka på och prata med dom och man kunde säga om man ville ta en paus. Det är som ett solarium en liten tunnel man får åka in i lite ljus blå lysen. Det va mysigt tycker jag och det är absolut inget att vara nervös för. Det är roligt för effter kan man vara stolt för att man har gjort det och så kan man berätta för sina kompisar att man har gjort det. 
Lycka till! Och det kommer säkert gå bra!
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
Tack för svaren allihopa! Det ska ändå bli skönt att få veta vad som är felet med mitt dumma knä, jag håller tummarna för att jag inte behöver operas då dör jag. Har operat min handled förrut har aldrig varit med om något värre, det gjorde så ont!
// Nadja
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
Jag har ockå problem med mitt knä! Jag har röntgat med slät röntgen då. Men tufft att du har opererats jag är livrädd för det! Då kommer du klara röntgen som en dans! =)
#6 Var du vaken när operera? När jag operera sov jag 
Ja, jag var vaken det var rättså hemskt för jsg kände igenom bedövning hela tiden och ibland gjorde det så ont att jag skrek. Så det är inget jag vill åter uppleva 
7# Tack för bilden!!!
// Nadja
Han sa att det inte gick att bedöva så att det inte gjorde ont, hade redan fått 8 bedövnings sprutor, innan operationen hade han dock sagt att jag inte skulle känna något alls!
// Nadja
Jag fick bara en sömn tablet sen läste pappa för mig tills jag somna ( jag var liten ) sen operera dom sen vakna jag. Jag jag operera magen och då kanske jag inte kan vara vaken.
Bara röntgat min arm :o
Lycka till!!
Jag har bara röntgat min mun hos tandläkaren 
What doesn't kill you makes you stronger.
Jag har gjort Magnetröntgen! Men tyckte Fliza förklarade så bra att jag inte behöver säga något:)
Ska göra det igen vilken dag som helst också, fast denna gången med ryggen och inte huvudet som jag gjorde sist:)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Gjort det, fick ligga i ca 1 timme. Får man 'panikångest' någon gång ibland så blundar man bara och andas djupt. Faktiskt inte så farligt som det ser ut. Fick ligga och lyssna på musik, de hör ju (och ser) en hela tiden så det är inget du ska oroa dig för.
Jag har magnetröntgat mig nu och det gick bra, var nervös hela tiden men det var ändå helt okey. Dom hade goda vinebröd på sjukhuset ;)
Om några dagar ska jag få veta vad det är med mitt hopplösa knå!
// Nadja
#19: Jag har vart på sjukhus i sammanlagt 1 helt år (om man ska räkna ihop alla undersökningar osv jag gjort med min armbåge)..
Bröt armbågen i 2an.. Vred hela armbågen och fick en inre blödning. Fick operera mig i 4½ timme, fick operera in s.k 'stift' för att armen skulle bli bättre, och så fick de öppna senor i min arm för att stoppa själva blödningen. De sydde sammanlagt 22 stygn.. Fick vara där i 1 dag, sen fick jag åka hem dagen därpå. Dagen därpå, dagen efter jag hade kommit hem alltså, fick jag en infektion i kroppen så blev inlagd igen i ca 1 vecka (1 vecka innan jul). 2 dagar innan jul fick jag åka hem. Gick med gips, fick komma in på lite röntgenundersökningar då och då.. Sen skulle jag gå in och duscha en dag (då hade jag inte gipset kvar) och märker då att de stiften sticker ut… Dagen därpå åker vi in, jag blir nedsövd och de drar ut stiften på mig (som en vanlig operation).
Sedan dess har jag åkt fram och tillbaka till sjukgymnaster, röntgenundersökningar, läkarundersökningar osv bara för att få armen redig igen, vilket inte den har blivit ändå. Kan inte räta ut armen helt riktigt än (nu mera växer den snett), och ändå har det gått snart 5 eller 6 år.
#20 OJ! stackare, jag hoppas verkligen att du inte kommer ha en massa bekymmer med den resten av dit liv!!
// Nadja
#21: Inga bekymmer nu förutom att den växer snett då & jag brukar ha lite ont i den ibland (som växtvärk typ), men ett tag var det in och ut från och till sjukhuset vilket det nu inte är…
Lycka till med knäet i alla fall!