kanin-hopp intressenrad
Hej! jag är en 9 årig tjej som har en kanin. Jag är sugen på att börja hoppa med henne. Jag skulle bli jätte glad om ni kunde höra av er om ni vet något bra. :)
Viktigt är att ta det lugnt i början, när jag lärde min kanin att hoppa så satte jag upp ett hinder i hennes rasthage först, 5-10cm bara. Så fick hon nosa på det och hoppa om hon ville :) När hon hoppat lite själv och visste vad det gick ut på så fortsatte jag lite i sele, fortfarande i rasthagen, och så ett till hinder och fortsatte så :D Men man ska i alla fall ta det lugnt i början, inte sätta upp för höga hinder och inte träna för ofta. Du kan ju alltid gå in på Kaninhoppning iFokus och fråga där :)
För mig och EllPell funkade den här metoden jättebra för vi fick ett nice resultat i alla fall :D
//Caroline
Caroline.H har skrivit mycket bra där ser jag.
Jag vill bara lägga till att man ska selträna ordentligt innan man börjar hoppa.
Gå in på kaninhoppning.ifokus och läs artiklarna som finns där, man lär sig mycket! 
Precis som #1 och #2 säger så är första träningen väldigt viktig :) Ofast går det lättare för framavlade hoppkaniner att lära sig hoppa än för de "normala", som de brukar kunna gå lite långsammare för. Men även det är från individ till individ :)
Både jag,Caroline.H och Fruktiz tävlar i kaninhoppning, så det är bara att ställa massor av frågor om du undrar något! ^^
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Tack! vad bra jagska försökamed Steffie. Hoppas det funkar,.
i vanliga fall brukar hon hoppa över på sidorna av hinderna,he!
#4 Då är sidorna på hindret för låga i jämförelse med bommarna :)
Kom också ihåg att hinderna måste vara lätta att riva så kaninen inte gör illa sig :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
ok, jag har gjort dom(hindrena ) själv av trä så dom
kanske inte är så bra.
#7 Hinder är av trä
Men det är inte så enkelt att bygga bra hinder i början. Kom ihåg att INTE använda spikar,och att kaninen ska kunna riva åt båda hållen!