idrotts (eller hur det stavas) tips
hello!Jag är en 11årig tjej…. som har ett STORT problem!!!!
JAG BHÖVER TIPS PÅ VAD MAN KAN GÅ PÅ FÖR SPORT….
Jag har gått på gymnastik sedan jag var fyra men slutade i höstas, sen har jag också gåt på fotboll viket jag verkligen tyckte var jättekul men det gjjorde jag bara i typ ett år tills……. en sommar när jag var på träning, och då skulle jag ta och sparka iväg bollen och då snubblar jag över bollen och bara skriker och gråter!
jag kommer fortfarande ihåg smärtan!!! men som tur var min storra suster där och efter en stund så sa ledarna att träningen var över och att alla kunde åka hem. Sen den dan har jag inte kunna springa längre än typ 20m utan att få ont i ryggen (därför jag slutade på fotboll och gympa)
Och vi var och hos MÅNGA läkarbeskök innan vi fick en röntgen tid!
Jag kommer ihåg att det var en fredag som doktorn ringer och berättar vad det var som hadde gjort att jag fick ssssssssssååååååååå ont i ryggen……….. det var för att jag saknar en del av en ryggkota och har alltid gjort det och kommer alltid att göra!!
Så nu uundrar jag, vilken sport skulle passa MIN rygg UTAN att jag ska få smärtor efter att jag kommer hem???????
ps: jag går på sykurs ( jätttekul….. *fniss fniss* ) och scouter (också jättekul).
så kom med förslag nu då! 
har du ryggproblem är kanske inte det bästa med sporter där man springer å så men vi har en tråd där vi diskuterar det: http://barnens.ifokus.se/discussions/4fd8ba7f88f472500400289c-tranings-tips?discussions-1
Ridning?
What doesn't kill you makes you stronger.
#2 när man rider så skumpar man ju upp och ner, vilket inte är så bra för ryggen. men tack ändå
#1ja den tråden fanns också men den handlade om skadat KNÄ inte RYGG!
#7 jaja, 
#3 Sen när gör man det?
Så länge man rider lätt i trav och har rätt teknik i gallopen skumpar man inte 
What doesn't kill you makes you stronger.
#11 och #10 ja okej men jag har liksom aldrig gåt på ridskola, det är mer att jag har fäljt med en kompis och ridit men nu har hon skaffat sig en ny UNDERBART häst, plus att min mamma är alergisk mot pälsdjur. Men då är det väl säkert någon som skriver typ: men då är det ju bara att byta kläder när man riddti. Men jag har försökt att säga att jag vill rida men då har hon sagt . "NEJ"
nåt annat försalg är att rida?
Jag har ryggproblem, Men du kanske ska pröva tennis för man springer inte så mycket det gäller ju mer teknik en tt springa fast man rör ju sig. Fast du kanske får ont i ryggen men du kan pröva , För Jg går på det och jag får inte ont i ryggen av det ;) Eller innebandy vore det något för dig jag spelar det inte men jag tycker det är lite kul.
#13 kan se om jag kan pröva tennis, innebandy gillar jag INTE.
#14 Kul =D Kan verkligen rekommendera tennis för det är så roligt!