Dödshot mot min skola
Idag när vi satt i korridoren vi hade rast vi satt vi datorena så kommer helt plötsligt en lärare ganska upprörd och säger att vi måste gå in i något klass rum så alla eleverna på skolan blr instängda i klass rum vi satt en stund där inne och all undrade vad som hade hänt då vi vet ingenting helt förvirrade.
Sedan så säger lärarna att skolan har blivit hotad mer säger dom inte för att det inte ska bli panik efter en halv timme säger lärarna att vi kan få ringa våra föräldrar och fråga ifall dom kan hämta oss med bil vi fick inte gå ut cykla eller gå hem föräldern var tvungen att hämta barnet.
Flera elever var jätte upprörda och grät alla ville ju hem men det var inte säkert ute.
När vi satt i klassrummen så såg vi polisbilar och ambulanser som for omkring. Min mamma kom ju och hämta mig från skolan och när jag kommer hem så fick jag reda på vad som hänt och inte bara att skolan blivit hotad det var mer än så.
Det handlade om en finsk man 35 år åldern pedofil som flyttat hit bor här i haparanda och han hade blivit anmäld nyligen då han tagit bilder på unga tjejer, och då hade han blivit arg och skrivit på facebook att han ska skjuta alla elever på skolan och skrivit alla hemska saker han skulle göra med alla döda kropparna.
Visste verkligen inte att det var så allvarligt inget hände ju tur det.
Lärarna kunde ju inte säga att det var så allvarligt då hade det ju uppståt panik på skolan.
Men det värsta av allt är att den mannen som hade hotat har blivit fasttagen idag men han är i sitt hem under så kallad över vakning alltså frisläppt.
Dom stängde ju skolorna idag men dom öppnar i mon men ska inte fara eftersom mamma inte släpper mig dit för säkerhetsskull.
I tidningarna skriver dom att det bara är svammel men det är det inte det är ju allvarligt, tänk så hade han verkligen gjort det? I tidningarna så skriver dom att det inte är allvarligt men dom skriver inte allt som verkligen hänt just för att inte skrämma upp alla.
Usch hemskt det som händer här i lilla haparanda som bland annat nyligen mordbrand, och en massa bråk mellan folk i byarna, skottlossning.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Oj Det är ju hemskt :( Jag kommer ihåg en gång då det fanns någon slags alkis eller något ännu mer allvarligare var det här. Då det flög polis hällikoprar över mitt hus och plois bilar stog här här det kom massor av polisar här där Jag bor. Jag var livrädd när jag gick hem/ till skoln för han hade tydligen gömt sig i buskar speciellt på morgonen när det var mörkt ute.
Vad bra att din skola tar hotet på stort allvar. Det är förståss jobbigt för alla er barn. Det är bra att du berättar också för andra. Det är nog inte så stor risk att det händer något nu när hela skolan vet om det, men självklart blir man ju rädd. Tveka inte att prata med läraren eller skolans kurator om du känner dig otrygg.
Hoppas att allting blir tryggt så fort som möjligt.
Många kramar till dig.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Usch vad läskigt!! :(
Hoppas allt är bra nu!
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Så hemskt!Hoppas allt löst sig nu!
Men , hur gjorde barnen som inte hade bil?Vi har ingen bild.
//Flöffo
vad läskigt när jag var liten var det en tjuv på min storasysters skola så när vi skulle hämt henne stod det en bil och en polisbil där
Nej men fy vad läskigt! Jag hoppas att det ordnat sig nu!
//Caroline
Usch vad läskigt! :(
#4 rektorn körde hem dom med en liten minibuss.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Usch vad läskigt!
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
#9 , så bra då!
//Flöffo