Barnens iFokus

Barnens

Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 1290 ggr
[SelmaP]
0

Aj och aj! :(

Idag, i skolan på rasten, lekte vi bluff, (den där leken när man inte ska nudda marken), så jag hoppade från sten till sten, och så var det en sten som var för långt ifrån så jag hoppade ner på marken det fortaste jag kunde innan bluffaren sa bluff, och så tänkte jag hoppa upp på en sten igen men den var typ för hög så istället kom jag med knät där och jag snubbla över stenen och gjorde en kullebytta/volt. Jag fick ett sår på knät och min nya byxa revs sönder :( Sen fick jag ett skrapsår och blåmärke på axeln och ett blåmärke på höften också. Aj! :/ :(

Tur bara att det inte blev värre, typ att jag träffa med huvudet eller något..

Har ni fått någon allvarlig skada som du kanske fått ett ärr av? Eller har ni sett någon som fått det? Berätta! :)

sallad
0

Jag har ett ärr under näsan/över läppen, min hund fick damp och bet mig. ^_^' Såg ut som att jag hade försökt att raka mig när jag gick omkring med ett plåster under näsan. :3

-Rasmus 🌈

ara11
0

Jag fick ett litet sår på knät när jag snubbla i skolans sten trappor, fast det var ingen fara. Men alla små barnen stirra på mig.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

KaninPiggelin
0

Jag ramla på våran stenmur när jag var liten kanske typ 4 år. Har fortfarande ett ärr på knät från det, haha :P

Hoppas det läker bra!

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

ks.gerbil
0

Jag har två ärr på ett knä en mini på den andra och ett str på armbågen

Gerbil-hemsidan hittar du R

[lillakaninen]
0

Jag fick inget ärr av det, men jag har fått gipsa vänster arm två gånger ^^ Jag fick en spricka senaste gången, och tror det var något liknande första gången :)

[SelmaP]
0

3# Tack! De läker faktiskt ganska bra :)

Jag minns när jag var typ 8 år och så skjutsa (stav?) jag min kompis som är typ två år äldre nerför en backe med cykel. Men så tappa jag kontrollen och ja, gissa hur det gick! Nästan vid backens slut så ramla vi och jag skrapa upp hela hakan så köttet hängde. XD!

Sen åkte vi till sjukhuset och dem sydde ihop det, 6 stygn på hakan :( :/

ks.gerbil
0

åå det lät inte kul :/

när jag fick ärret p åarmbågen åkte jag på sådna skor med ett hjul i hälen precis utanför huset och halkade och ramlade.. hade händerna fulla med påsar och kunde inte ta emot mig så ramlade på armbågen :S läkte alldrig så bra så fick gå till skolsköterskan som banderade mig och massa annat skit :P sen läkte den till slut och nu har jag en jätte "fin" och rosa ärr xD

Bamse 08
0

Blev biten av en häst, hade bara ridit några gånger och detta var den första storhäst jag skulle rida. Har ett 2 cm ärr på fingret efter det. 1 år sedan.

Sydde mig i fingret, inga ärr bara att jag nu är väldigt försiktig när jag jag syr på symaskin. 1,5 år sedan.

Hängde i klätterställningen med min väska och så skulle hoppa ner och fasnar och hänger då på axelbandet med halsen och lyckas komma loss, fick ett skrapsår lika stort som en 100 lapp på halsen. 3 år sedan.

Ramlade på en stenmur. Ramlade på en lite stubbe jag inte såg och då åkte min haka på stenmuren. Har nog ett litet ärr kvar men inget man direkt ser om man inte står jättenära. 3 år sedan.

Lekte kull med min kusin inomhus och ramlade på en golvlist och slog i pannan så jag fick sy 3 stygn tror jag. Var 2 år gammal.

What doesn't kill you makes you stronger.

[TheoA]
0

Har ett ärr, jag rev upp knät och mina nya byxor på taggtråden.. ^^

Tokyo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var liten ramlade jag in i ett staket (haha, jag var typ 3 år..) och fick "piggen" på staketet brevid ögat, så där har jag ett ärr. Dom tejpade typ ihop det på sjukhuset sa mamma.

Sen har jag ett ärr (som inte syns så väl) i pannan, ingen aning om vad jag gjort där.. kanske hände då jag ramlade i staketet, haha.

Sen har jag ramlat i trappan hemma, så jag slog i smalbenet. Det gjorde så J###A ONT. Där har jag också ett ärr nu.

Och så har jag fått en spricka i ett ben i min fot, så jag hade bandage och gick med kryckor i några veckor. Sen har jag stukat foten därefter flera gånger också, eftersom den tydligen är mer "känslig" för slag och sånt nu, efter att jag fick en spricka i den.

Och så har jag brutit lillfingret. Det var när jag var på sommarfritids för kanske 2 år sedan, jag minns att jag sprang på gräsmattan och snubblade på något så jag ramlade med armen och handen under min kropp, om ni fattar.. Och så var ju fingern tvungen att böja sig helt bakåt så jag bröt den.. Nu är den lite sne, haha.

Ja, jag har slått mig ganska mycket..

karro1999
0

jag har brännt mig på grillen ramlat i rosenbusken och rivit mig på krattan på samma dag.jag har ett ärr från grillen

ara11
0

När jag var liten sprang jag och min bästis på skolgården och vi båda ramla på isen fast jag fick åka in och så 4 styg på knät.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

[Akkurat]
0

Jag har massa småärr överallt typ, för jag gör illa mig heeeeela tiden, haha..

Men har ett ärr på smalbenet, för jag red barbacka och min häst blev rädd för nåt och stack iväg och bockade och så, så jag ramlade av och han sparkade mig på smalbenet i fram, precis på skelettet, haha gjorde så jäkla ont, han är skodd också så det blödde och så och fick ett djuuupt jack..:P

[Akkurat]
0

Sen för några år sedan ramlade jag av en häst och landade på axeln/huvudet, det värsta var att jag inte fick en spricka bara utan nyckelbenet sprack och gick av helt på mitten, så det gjorde helt galet ont och den värsta smärtan jag upplevt någonsin..fick vara hemma från skolan i en vecka.

Doktorn sa att jag inte fick rida på SEX MÅNADER!!!!!!!!!!!!!!

Men jag var ute och tävlade i hoppning efter en månad xD hahah

Dock har inte detta med ärr och göra, men med skador:)

nadilda
0

Har ett ärr på armen, det fick jag red in i ett träd förra sommaren.Oskyldig Höll just på att göra en galopp fattning och så blev hästen biten av en stoer broms…

Sedan har jag ett strort ärr på handleden, blev operad där förr det läkte ledvätska.

Sedan har jag en massa små ärr!

Sedan är mitt knä är dumt i huvudet men det orkar jag inte gå in på…

Sedan är jag ju (ofrivvilig) ex-gymnast så har sträckt dom flesta muskler som går att sträcka, och landat på näsan fler gången en vad jag kan räkna…

[SelmaP]
0

14# Aj :S!!

Fick ont bara av att läsa det, haha.

Äsch, det behöver inte bara vara om ärr, även skador går bra! ;)

fliza
0

Jag bar över 40 r över hela kroppen så,,,,, har typ alltid otur! Men det värsta va när jag fick en ny cyckel och mamma sa åk inte ner för backen!!!! Jag var med mina polare också. Och sen ville dom vi skulle cykla ner för backen och jag hörde inte lärt mig bromsa och jag åkte först ner fort men råkade svänga in i en vägkant och flög 3meter in i ett gärnstaket med huvudet först och sedan mina knän på något konstigt sett och jag blöde på benet och näsan och det var blod över hela staketet och cykeln var sönder men jag hade hjälm! Och min kompis som bor granne med oss, sprang och hämtade mamma och jag var så chokad så jag bara skrattade! Men jag fick vänta med att äta middag för att se att jag inte fått hjärn skakning?

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

Lellson
0

Jag ramlade av en cykel i en nerförbacke och bröt nyckelbenet,skrapade upp knät och ett stort sår på ryggen. Det var dan före ridlägret föraa året men jag kunde rida iallafall(Fast inte hoppa och rida på långritt).

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

ks.gerbil
0

Dem har jag ett ärr som inte går att se på insidan..

ks.gerbil
0

Sen inte dem

[SporeDiatrymisss]
0

Jag cyklade med min brorsa ner för en jättebrant backe. Jag tappade kontrollen och började vingla supetrmycket ner för backen och KABOM… jag ramlade och åkte en bra bit på knäet och skrapade upp det så att nästan själva benet syntes. tur att jag inte bröt något… jag var ca 7-8 år då…

[SelmaP]
0

21# Nästan som mig. Jag åkte som sagt nerför en backe och tappade kontrollen så jag börja vingla med cykeln sådär. Du skrapa upp knät, fast jag hakan.

Var också 7-8år. Hahah, då vet vi att vi har en gemensam sak då xD!

Caroline.H
0

Jag skulle åka på en sån där "kickboard" eller vad det nu heter, haha….Körde lite för fort och lyckades trilla av på något vis. Problemet var att jag inte släppte med händerna så jag släpades efter flera meter i en jättehög fart. Låter så himla konstigt, haha, men på något vis så höll sig kickboarden stående och fortsatte att åka… Skrapade upp knäna och framsidan av fötterna, kunde knappt gå på ett par veckor C: Har fortfarande kvar ärr på fötterna :3

//Caroline

karro1999
0

jag cyklde mot en skylt någon gång och sen låg jag plötsligt på marken och hade skrapat upp armarna och knäna