Barnens iFokus

Barnens

Etikettsport-och-hobby
Läst 1389 ggr
ladusvalan
2012-10-07 16:32
5

Inlinehockey är kul

De flesta har väl hört talas om ishockey. Hur många har hört talas om inlinehockey?

Man har inte vanliga skriskor när man spelar det för man har inlines på fötterna. Inlines de är skiskor utan den vassa grejen mot isen utan den har hjul som rullskriskor fast hjulen är i en rad.

Man får inte tacklas på inlinehockey och då kan tjejer och killar spela ihop och mot varann. Man kan spela inne och man kan spela ute. Inne då är det mest plastgolv eller nåt sånt. Ute så går det me asfalt. Man kan spela i bland hemma på parkeringen då det inte är många bilar där och man får se så man inte sjuter på bilarna.

Man har hockeyklubba och en puck och när man spelar riktit har man 2 lag och det är 4 spelare och 1 målvakt i lagen, Man ska göra mål på varann.

De är jättekul att spela och man har hjälm och lite knäskydd och armbågsskydd. Det är lika regel som ishockey utom tackling och de är ingen ofside.

Bilden har jag tatt från hockey i fokus för Jag är jags mamma sa jag fick det.

Vinter är skoj

ara11
2012-10-07 17:44
0

Bra artikel! :-) Verkar ganska roligt.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

medde
2012-10-07 19:52
0

Det här var verkligen kul och intressant att läsa, Superkul rent ut sagt-

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Fruktiz]
2012-10-07 21:13
0

Jag har inte hört talas om inlinehockey förut. Bra att tjejer och killar kan spela mot varandra.

karro1999
2012-10-08 16:16
0

har aldrig hört talas om det men jag gillar att åka inlines

ladusvalan
2012-10-11 11:06
0

Många hockeyspelare spelar inlinehockey på sommarn. Sen finns de vinterserie när ishockeyn gör öppehåll. De vuxna killarna spelar svenskt mästerskap och världsmästerskap och har vart världsmästare flera gånger.

Vinter är skoj

[Jag är jag]
2012-10-13 11:23
0

5 du åker jättebra