Barnens iFokus

Barnens

Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 404 ggr
ks.gerbil
0

nu orkar jag inte mer

allvarligt det är en i vår klass som är skit dum hon är som en spindel som drar sin osynliga väv och väntar på nån att falla i den för att sedan långsamt äta upp dig från insidan.. hon håller på och skriver massa dumma sms för att sedan säga att jag måste förlåta henne när jag inte gjort något, jag gett henne så himla många chanser och varje gång skulle det börja om i femman i sexan i sjuan för en vecka sen m.m.. hon leker snäll för att sedan svika dig.. jag får ju inte lägga ut sms men på alla står det att jag är dum att det är jobbigt att vara med mig o.s.v. och sen hoppar hon på en och hotar, när jag ger svar blundar hon. hon säger att jag trycker ner henne och att det är mitt fel att allt går fel i hennes liv när det är hon som kastar mig runt som en trasa. och när vi är i skolan visar hon upp sig och trycker ner mig för att visa att hon är cool skickar fejk sms som skulle till "alla hennes jätte många kompisar hon har" jag är jävlit trött för det går i en våg: kompis sviker bortförklarar vill att jag ska förlåta. jag är trött, sviken, ledsen och orkar inte mer med detta, nu har hennes kompis hon va med hela tiden börjat fatta och börjar säga ifrån före gjorde hon allt hon ville och bjöd henne på bussen varje dag fram och tillbacka.. varje dag hon har inte ens en pappa hennes mamma måste ta hand om både henne och hennes bror så har hon frågar hon varenda dag om hon lan bjuda henne på bussen hur kan hon våga hur kan hon göra så hur stor är hennes ego??!. jag hoppas snart att alla inser hur hon trycker ner vissa o.s.v. för att sjölv få högre rang

Gerbil-hemsidan hittar du R

ara11
0

Tycker synd om dig… Men kan du inte prata med en lärare?

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

ks.gerbil
0

nej läraren kan inte göra nåt…

Lurvas11
0

Hoppas att det går över :(  Håller med ara11. Det borde väll gå att få någon att prata med, en lärare eller en kurator? Eller att dina föräldrar ringer och tar ett snack med hennes föreldrar?

Hälsningar Lurvas11Glad

Gerbilles
0

Håller med dom andra, du ska ju inte behöva ha det såhär! Tycker du borde prata med nån vuxen du känner dig trygg med.

KaninPiggelin
0

Åhh låter jue inge kul med en sån person i klassen :(( Har du pratat med rektorn?

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

ks.gerbil
0

Det finns ingen vuxen jag känner mig trygg med

Gerbilles
0

#6 inte ens dina föräldrar? :(

Amandapanda
0

Men dina närmaste kompisar då ? Tycker dom samma sak om henne? Då kanske ni alla kan säga till eran annsvarslärare eller någon annan lärare att ni tycker att hon sprider dålig stämning omkring och är taskig ? Hoppas det löser sig, Det är så tråkigt med människor som dem.

[SporeDiatrymisss]
0

Vet du… en sak är bra: Man får tillbaka det man ger. Hon kommer att straffas. Hon kommer att få det hon förtjänar. Det behövs bara lite tid, uthållighet, mod och ett starkt självförtroende.

So do'nt give up! ;-)

ks.gerbil
0

jag och mina föröldrar har inte en sådan relation.. jag tror dem skulle bli arga jag inte sagt det tidigare

[SporeDiatrymisss]
0

#10 varför det? :-o

ks.gerbil
0

För de tror inte jag har det så. 9# jo visst Ska hon det alla kommer fatta det nån gång men det är inte så lätt att öerlwve

[SporeDiatrymisss]
0

#12 kan du inte ringa BRIS då? :-(

Lyllis
0

Ååh, jag önskar att jag kunde komma med nåt bra tips men jag tror inte att jag kan det.:( BRIS låter väl ganska bra, fast jag har inte testat att ringa dit själv.

Har du testat att liksom prata med henne om det när andra i klassen ser på? Eller då kanske det blir värre…

ks.gerbil
0

Bris tjallar Precis som kurartor Det är inte munnen som är problemet jag har inga problem med att använda den när der behövs men i sådan sammanhang Ska man vara snäll hela tiden och när hon börjar göra något dumt (allt händer på en gång, smack så är hon fienden i allt du gör istället för vännen) då kommer man in och börjar, alltid en lugn ton så hon inte kan säga emot. Skolan är en plats du inte kan kontrolera du måste alltid ha läget under kontroll. Det är inte Hur jag Ska göra som är problemet, det är att varje gång börjar det om. Jag klarar inte av att säga Nej varje gång hon säger förlåt förra veckan Va första gången då sa jag att hon hade sagt förlåt så många gånger så gick hon iväg för att sedan skriva en massa dumma sms

fliza
0

Har vart med om liknade saker det är bara att stanna stark försök att ta i kontakt med en lärare och en rektor så får dom ringa till hennes föräldrar :) det kommer nog bli bättre då

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD