Barnens iFokus

Barnens

Etikett: frågor-som-söker-svar
Läst 1041 ggr
Lyllis
1

Undersökning skolarbete SNÄLLA SVARA!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, vi har ett projekt i tekniken i skolan. Man ska komma på en uppfinning eller förbättra något som redan finns och kontsruera den eller göra en model. Jag har kommit på en uppfinning men man ska göra en undersökning också och se om det finns folk som vill ha den.

Min "uppfinning/förbättring" är gosedjur som man kan lära trick. Om nån av er har kört nintendogs så förstår ni nog hur det funkar. Man ska trycka på knappar på delar av kroppen (t.ex om man ska lära den sitt så ska man trycka på knappen på ryggen) och så säger man ordet som man vill att den ska göra det på (det finns en mick i örat). T.ex, du ska lära den gå, då trycker du på mnappen på baksidan av benet och säger ordet du vill ha till det. T.ex gå, då går den när du säger gå i fortsättningen om du inte ändrar ord genom att göra samma sak.

Här är en ritning (jag vet inte var sladdar och sånt ska vara så jag har inte ritat in det). Jag kom just på att texten och allt blir bakvänt när man har tagit kort på detSkäms Men jag hoppas att man ser ungefär vad sakerna är förnågot…

Lyllis
0

Lejonet från framsidan.

Lyllis
0

En häst.

Lyllis
0

En hund.

Lyllis
0

Mus.

Lyllis
0

Man ska svara ja, nej eller kanske.

karro1999
0

ja skulle gärna vilja ha eb sån hund för jag inte kan ha hund

ara11
0

Ja, Det verkar mycket intressant!

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

ks.gerbil
0

själv inte men jag skulle köpa som julklapp ^^

Gerbil-hemsidan hittar du HÄR

Lyllis
0

Åh, tack för att ni svaradeGlad Jag hoppas att det är fler som kommer att svara.

Ja, ni behöver inte vilja ha den själva, bara typ kunna tänka er att köpa den. Tror jag…

[Akkurat]
0

inte ha själv, men skulle lätt kunna köpa en till ett mindre barn!

Gerbilles
0

Om jag hade varit 4-7 år så skulle jag absolut vilja ha den! :) Fast jag kanske ändå skulle vilja ha en hund, då jag skulle vilja ha en riktig hund. :3

Caroline.H
0

Säger som dom flesta andra, skulle kunna ge den till någon mindre men skulle inte vilja ha den själv C:

//Caroline

[SporeDiatrymisss]
0

Skulle vilja ha lejonet :3

Tokyo
0

Skulle köpa en till min lilla söta kusin. :D

Lyllis
0

Tack allihopa:) Ja, jag tänkte att man kanske är lite mindre än de flesta här för att vilja ha en.