Barnens iFokus

Barnens

Etikett: allt-mellan-himmel-och-jord
Läst 1026 ggr
Amandapanda
0

Kännslan utanför och barnslig = Hemskt

Hej hej !
Jag tror nog alla som är lika gamla som jag eller några år äldre tycker att jag är barnslig och massa kanske därför jag känner mig utanför, När tjejerna bjuder på godis får jag någon godis ? Nej det får jag inte för att jag är ju så konstig och barnslig så jag får ingen godis nej nej. När tjejerna frågar om någon vill göra någonting äre mig dom frågar ? nää då jag får bara gå hem och sitta och fundera i mina tankar om att det bara varit 0 gånger som dom jag frågat mig, och jag som har frågat 1 gång äre inte dags att bjuda tillbaka? Nej då.  Men när vi gick på något ''vänskaps'' träff med kompisstödjar lärarna jaa då bryrman sig om mig och man får en julklapp även fast man inget har att ge eller har årken att lägga pengar på så att man ''måste'' köpa någonting tillbaka till dom andra…

Det var mina känslor som ploppar upp i huvudet när dom pratar och man inte får höra  vad dom pratar om eller får vara med och höra… så man blir ju ibland lite ledsen när man pratar om det särskilt med bror sin som går i samma skola som man kan lita på att inte säga till ens föreldrar eftersom då måste man bli ännu mer ledsen och utfryst om dom pratar med vännernas föreldrar eller skickar mejl eller liknande.. så man fäller ju tårar då och då men ändå har man varit lite utfryst sedan i 6års…

Ville bara släppa ut mina känslor om allt från himmel till jord om allt och ingenting

// Amanda ''den som aldrig kommer passa in''

[SporeDiatrymisss]
0

;-( stackars dig!

Caroline.H
1

Jag ska säga att jag är så gaaaalet trött på folk som fryser ut andra bara för att dom är lite annorlunda! Det tråkigaste som finns är ju att vara precis som alla andra, bete sig som alla andra, tycka samma saker som alla andra, klä sig som alla andra…. Okej, vi säger att man har en likadan tröja som någon annan, det är ju såklart okej. Men när man ska försöka vara "som alla andra" hela tiden, bara för att annars blir man utfryst? Jag är förmodligen så långt bort från "det normala" som man kan komma. Jag ser blickarna jag får, jag hör att dom skrattar åt mig bakom ryggen på mig. Det är väl inte jätteilla men det händer fortfarande. Men jag ingnorerar bara eftersom att jag har några underbara vänner som är ungefär som jag. Vi anser bara att det alla andra ser som "Onormalt" är helt och hållet normalt. Det är mycket lättare att stå emot om man har vänner som står upp bakom en. Fryser alla ut dig? Har du ingen vän som du känner att du kan lite på till 110%?

//Caroline

ara11
0

Jag vet hur du känner det i min gamla skola så gick jag i en klass jag älskade och sen bestämde lärarna att jag var tvunga attt byta klass fast jag ville inte, och i andra klassen så var det bara fjortisar typ och jag var ingen så vart jag utfrysen sen var det min en tjej som inte var fjortis men det var klassens mobbare. så när vi hade rast så fick jag vara själv eller med mobbaren men jag ville ju inte vra med en mobbare.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

KaninPiggelin
0

Som Mollis säger,jag är också sjukt trött på att man blir utfryst. Jag har alltid varit lite annorlunda,kan säga att jag är säkert enda personen på hela skolan som har den kädstil som jag har. Jag har också alltid känt mig annorlunda,förstår inte detta med smink,killar och popularitet. Det är liksom inte min grej. (men visst har man varit kär någon gång,det ska jag medge ;)

Vissa dagar är det grymt jobbigt att känna blickarna och höra skratten i korredoren i skolan,man förstår bara inte varför man inte är "normal". Men mina underbara vänner är precis som jag och vi hjälp åt och står imot alla som fryser ut,vi är vårat egna säkra gäng. Iprincip alla i våran klass är i mot oss,kastar sudd och håller på. Det är jobbigt,men vi ser det "roliga" och struntar helt enkelt i det eller säger något tillbaka. Som t ex en gång när jag gick genom korridoren kom en kille fram till mig och sa:

"Nämen tjena,vad har du för dig då?"
jag svarade:
"Ingen särskilt,ska gå till bibblan,sj?"

Han väntade sig inte ett sådant svar så då gav han sig,och jag som då är "annorlunda" vann.

Finns det ingen som inte fryser ut dig,någon du kan vara med?
Jag känner ofta att jag inte passar in,men alla passar in på något sätt.

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

ks.gerbil
0

samma position då ungefär

Gerbil-hemsidan hittar du HÄR

[linnnmiolinnn]
0

nej fyy!! styrke kramar till dig !Kyss

Amandapanda
0

Tack allesammans! Hade typ glömt bort tråden ;// Men det har blevit MYYCKET bättre nu. Vi alla är Nära kompisar och sååh :D

[linnnmiolinnn]
0

#7 Va bra , tur att det har blivit bättre ! .Skrattande

KaninPiggelin
0

#7Glad

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥