Barnens iFokus

Barnens

Etikettdjur
Läst 778 ggr
[Akkurat]
0

Hästtråden #2

Hej, vi hade en tråd som hette "hästtråden" förr, som föll i glömska så tänkte att vi kunde starta #2 som vi kan skriva i :D

Vi börjar med en presentation + bild om våran ponny/häst/medryttarhäst/skötarhäst osv.

Sen kan vi skriva vad vi har gjort med hästen osv!

Följ gärna dessa punkter så vi får en så noggrann presentation som möjligt! :D

*Vad heter hästen?

*Vad brukar ni göra?

*Vad är den bra på?

*Hur "träffades" ni?

*Bild:

[Akkurat]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag börjar väl då…

Min ponny heter Bamse.

Och vi sysslar med lite allt möjligt…

Jag hanterar honom enligt NH-principen, vilket har gjort våran relation väldigt bra!

Har just börjat lära honom tricks, och det enda hankan hittils är "puss"

Asså när jag "puss-smackar" med munnen och pekar med fingret på min mun, så lyfter han mulen och trycker den mot min mun :')

Sen står han alltid helt lös utan grimma i boxen med dörren helt vidöppen, så han kan gå iväg om han vill, me det gör han inte!

Så då står han alltid lös när jag borstar, sadlar, tränsar, och näör jag gör annat i stallet med :)

Men mest rider jag och går promenader med honom, men ibland tömkör jag en sväng, och kör också ibland, men det är väldigt sällan…kanske en gång i månaden, han är en riktigt duktig körhäst, så jag borde köra oftare.

Han har dock stått i en månad, och jag började rida igår, så han är väldigt stark och formen sitter inte perfekt..inte än.. ;)

Min lilla bamse…han är en väldigt het häst, och det är inte alla som vågar rida honom, men jag älskar honom och skulle aldrig byta ut honom mot något annat i hela världen.

Det är ingen nybörjarhäst kan man säga..han är dessutom helt grön, så har överseende med att jag inte har höga krav alls på honom! ;)

Här är en bild från idag.

Manen ser hemsk ut, men jag håller på att spara ut hans man till lång man :D

ks.gerbil
1

då kör jag här hihi..

*Vad heter hästen? Gizmo den store tjockisen den II nä skojar haha Gizmo :P

*Vad brukar ni göra? jo lite allt möjligt. mest vanligt ridning, inte kröning dock då han inte är byggd för det. jo! vi joggar också ibland :D

*Vad är den bra på? han är en jätte duktig hoppare och en duktig liten busare hehe

*Hur "träffades" ni? han va en av stallets hästar och va till salu och jag blev helt kär så pappa och mamma överaskade mig :*

bild på när han ger den galna gizmo blicken bara gizmo kan ge ;D (bry er inte om "halsbandet" och spiltan han får vara där i ibland medans jag borstar, tränsar då han kan bli orolig om det är massa människor runt omkring som småbarn som skriker -.- men vi jobbar på det!)

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
2

geee mig gooodiseeet

(förlåt för dåliga bilder men det är dem ända som finns på datorn

Gerbil-hemsidan hittar du R

sasha_setter
0

Jag och min bästis har en ponny som vi tar hand om och vi kommer snart att få rida henne också. Hon står ensam med massa får på en gård som ligger på cyckelavstånd hemifrån mig. Hon heter Molly och är en fjording. Vi brukar mest bara mysa, rykta och göra andra lite allmänna saker. Men snart kommer vi få rida!😊 Molly är jätte lugn, snäll och stabil! Vi hade med min 'sköthund' in i hagen (ägaren sa att det var ok) och Sasha är livrädd för hästar så hon hoppade omkring och skällde, men Molly bara stod och titta på henne! Vi träffades genom att en av mina vänners mamma kände ägarens mamma, och visste att hon behövde hjälp med Molly eftersom att hon inte riktigt hann med. Så då tillfrågades jag och min vän!😊 Copyright - Sahra S på bilden

Hälsningar Sasha, Zally och mig!