Barnens iFokus

Barnens

Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 664 ggr
fliza
0

Tror du på gud?

En fråga. Är du troende ( tror du på Gud ?) Jag är inte troende.

Lite nyfiken nu då det är jul och vi firar ju Jesus födelse. Brukar ni gå till kyrkan under julhelgen?

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

Amandapanda
0

Nooope :)) Jag tror inte på någon gud eller så men jag är ju kristen för jag firar ju jul, För det gör man väll bara om man är..ELLER NÄÄH ! Dem andra firar välle oxxå men inte alla? Jag vet inte. men inte sådäära troende ;P

magyarisch
2

Nej, tror inte på någon Gud som är emot homosexualitet men för våldtäkter, mord och slaveri. Enligt bibeln alltså. Samt så ligger han även bakom 25 000 miljoner mord (även där enligt bibeln).

“Köttet från slaktade djur i en människas kropp kommer att orsaka hennes egen grav. I sanning säger jag eder, den som dödar, dödar sig själv, och den som äter köttet från slaktade djur äter döden förkroppsligad.” (Essenska Fredsevangeliet)- Jesus Kristus

sallad
0

Nej, nej. Tror inte på Gud alls. :P

-Rasmus 🌈

Gerbilles
0

Nepp, tror inte på nån gud! :)

ara11
0

Jag gör, Går i kyrkan nästan varje vecka och ber varje dag. Verkar som jag är den enda kristna här inne! :D

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

Frosstis
1

Nej :) Men jag konfirmerar mig (endast för att få en moppe haha :P Men även för gemenskapen ;) ) Men jag måste intala mig hela tiden att inte börja tro på gud, för jag vill itne tro på gud!

[SporeDiatrymisss]
0

Jag föddes i en kristen familj, men jag är inte troende. Jag är scientolog och självklart firar jag jul!! :-D

ks.gerbil
0

Alså vet inte riktigt, tror iaf inte att jag är en väldigt duktig kristen ;P dock är släkten på mammas sida ooootroligt troende och de säger att jag också måste men dock tänker jag såhär att om gud respekterar alla om man respekterar tillbaka så Ska gud respektera dem som inte har en tro om de respekterr att vissa är troende :-D Och ja jag blir tvingad att gå till kyrkan åå jul :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Fruktiz]
0

Jag är kristen eftersom jag är döpt och firar julafton, men annars så tror jag inte på något speciellt. Jag brukar inte gå i kyrka, förrutom nu, när jag måste eftersom jag ska konfirmeras i vår.

Caroline.H
0

Nepp, inte alls, nästan lite tvärtom tror jag, haha :P

//Caroline

Tokyo
0

Jag tror inte alls på gud och har typ aldrig gjort.

Ratzo
0

Firar jul men tror inte på gud. För det finns inga bevis att han finns/har funnits.

I can't drown my demons, they know how to swim.

ks.gerbil
0

12# finns bevis både för och emot :P Men Annars har du inga bevis på att han inte finns heller. Man kan alldrig alldrig veta 100% ;) Nu om jag tänker på det lite mer så kan jag nog Va lite troende ändå faktiskt :D

Ratzo
0

Vad för bevis? Jag menar såna bevis som t.ex, man vet att dinosaurier har funnits, det finns väl inga såna bevis för att gud finns? Han är säkert bara något som en uttråkad människa hittat på.

ks.gerbil
0

Nu får vi tänka på alla andra för vi tycker inte alla samma. Att säga att gud bara är något påhittat av en utråkad människa kan vara väldigt offensivt för troende. Gud är något många tror och håller nära. Många gör det inte heller, som du t.ex. kan se här men alla står inte och tjatar för gud är bara påhittelse.

Gerbilles
3

#14 Man ska inte säga att gud inte finns m.m, religion är ett väldigt känsligt ämne.

ks.gerbil
0

16# Precis. Sånt Ska man hålla för sig själv, alla tror inte och det Ska man respektera men mab ska inte gå runt och säga att blablabla gud är påhitt. Det håller man för sig själv för personer kan bli sårade.

Ratzo
0

Jag trodde att man fick säga vad man tyckte. Det var min åsikt i allafall…

ks.gerbil
0

Frågan Va om man trodde eller inte, sen finns det sett och sett att säga sitt.

ara11
0

Ratzo! Ifall du tycker så om min religon så fine tyck det, Men du behöver inte skriva att en uttråkad människa har hittat på min religon. Jag förstår dig om du tycker så men du kan hålla dig för dig själv. Jag tror inte det vart så kul om jag hade börjat säga taskiga saker om din religon. Så nästa gång så kan du väl hålla det för dig själv! :)

Ratzo
0

Jag skulle inte bry mig om någon sagt så ifall jag hade en religion, men visst, jag ska hålla det för mig själv i fortsättningen :).

ara11
0

#21 Tack :)