Jorden KOMMER att gå under...
… Men inte i år! Det kommer minst att dröja ca 70-90 miljoner år innan vi blir döda, och då har vi nog hunnit med att kolonisera avlägsna platser, så som Alpha centauri och Darwin IV som cirklar runt dem!
:-)
#1 håller med dig!!!!!! men man vet ju som sagt inte….
Jag gick och var rädd i typ andra veckan i oktober för jag drömde en dröm om det och jag och min familj och lite gamlingar och några andra skulle flytta till en annan planet för att jorden höll på att gå under, och jag fick ju inte ta med mina djur och allt bla bla… När jag vaknade började jag nästan gråta av glädje för att det bara var en dröm, aldrig drömt något hemskare…
Sen så sa mamma att några indianer trodde att jorden skulle gå under i Oktober 2012 men det har ju varit, och innan nästa vecka hade börjat hade jag slutat oroa mig över att jorden skulle gå under när jag levde :) :P
den "ska" gå under om 2 dar men herregud vad är det som kan hända? att vulkaner får utrbortt kan man veta redan långt tid innan man kan veta om en orkan är på väg man kan veta om tsunamin kommer o.s.v. o.s.v. så det är inget att oroa sig för! varför maja indianerna sa att den skulle sluta den 12:12 12/12-12 är för att det fanns inga månader efter 12 men månader är ju något vi har uppfunnit för att kunna hålla tiden världen går vidare ändå om det inte finns en 13:e månad ;)
#4 Dessutom har mayaindianerna ändrat sig nu, jorden ska tydligen gå under 2015 istället .. :P
Stop!
Nu tycker jag att vi kan vara posetiva på den här sajten. Om nu Jorden ska gå under så är det ingen som vet exakt när, och det ligger inte i våran tid och det är så långt fram att det är omöjligt att spekulera i vad som kommer att ske den dagen.
Lite svårt även att bosätta sig på en planet som enbart är fiction samt en stjärna som hemplanet, vi kan inte på stjärnor.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Egentligen såg Mayaindianerna den dagen som en festdag… :-p
#1 #2 …Och ja, sorry att jag skrämde vettet ur er… :-)
Haha shit jag blev rädd ;p men de va ändå rätt så kul…
Kram Xia
bloggen
Instagram: Xiah
twitter: Xiah
wordfeud: xiahallding@hotmail.com
#11 muahahaha ska sova igenom "katastrofen" ;-) hehee
#5 mayaindianerna finns ju inte ens längre
#13 umm jaa… MEN JAG TÄNKER TA EN TUPPLUR!!!! nohehahihjohnehnö
>:-D
#4 Jorden behöver ju inte gå under på grund av en naturkatastrof, när man pratar om jordens undergång så menar nog de flesta att solen slocknar, efter flera miljarder år så "dör" stjärnan (solen är ju en stjärna) och slocknar.
#17 Nee jorden kommer att bli uppslukad först. SEN blir det istid (på de kvarvarande planeterna såklart). Solen växer sig först enorm och krymper sedan snabbt till en diamant i jordens storlek.
Jag säger så här, fel fel fel så blir det inte. Om ni är vill veta så varför inte göra ett besök på astronomisajten,
#19 konstigt läste i illustrerad vetenskap att det blir så srry o.o
Mycket olika meningar om det hela, men i få ord, det är solen som förgör jorden. Inget annat. Men som jag sa alla är så välkommna in på astronomi sajten och ösa ut era frågor.