Barnens iFokus

Barnens

Etikettdjur
Läst 1446 ggr
Ratzo
0

Har du förlorat ett djur?

Har du någon gång förlorat ett djur? Hur kändes det när du fick veta att djuret skulle dö, och efter när djuret hade dött? Hur länge sörjde du?

I can't drown my demons, they know how to swim.

[SelmaP]
0

Jag har förlorat 2 underbara hamstrar. Ena hamster hade ramlat och slagit sig på något vis, jag sörjde inte jättelänge för den hade jag inte tillbringat tid med och sånt. Så jag hade ju inte känt den så länge. Och sen min hamster Opi, min första hamster. Han dog för 3 dagar sedan, vi vet inte varför. Jag vill helst inte prata om det, för då kommer jag börja gråta :(

R.I.P

[karross]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har förlorat 5 marsvin 4 stycken blev sjuka och 1 var gammal och blev förlamad i bakbenen, jag sörjde inte dom så jätte länge men jag var nog ledsen i någon vecka.

Och jag förlorade även min katt för 5 månader sen, vi var tvugna att avliva honom då han slutade att äta, Det var det svåraste beslut jag någonsin tagit, jag var med under hela avlivningen och det var riktigt jobbigt att se hur han sakta somnade in, Jag sörjer fortfarande och kommer nog göra det ett bra tag men nu har jag honom i en urna så jag kan gå dit och sörja :)

Bifogar en bild på min finna misse som är tagen samma dag som avlivningen♥

Dipsie'n'Poo
0

Har förlorat en kanin, hon var min första. ♥

Hon var lite konstig på torsdagen. Ringde vetten på fredagen men de svarade inte. På lördagen åkte vi in till en annan veterinär och avlivade henne. Parasiter hade suttit sig på nervsystemet så hon kunde inte röra sig, äta, dricka, bajsa och hon var väldigt sne. Det var bara 30% att hon skulle klara sig, så eftersom hon hade en jobbig bakrund så kunde vi inte hantera henne på rätt sätt så visste vi att det skulle vara svårt att få i henne all medicin och mat.
Grät hela dagen och dagen efter, men sedan var det inte mer med det. :/

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[lillakaninen]
0

Jag har förlorat en hund ♥

Han var en okastrerad hane, som skulle fylla 2 år 16 dagar efter avlivningen </3 Han hette Åbbe och var en schäfer…

Han hade varit liksom, inte han själv ett tag. Morrat åt mig och andra i familjen, vilket han ALDRIG gjorde annars. Så farfar och farmor (Det var deras hund) beslutade att avliva honom, innan det gock för långt. Jag trodde att han blivit knäpp på riktigt, och tröstade mig med att det var bäst för honom. Men sedan fick jag reda på att okastrerade hanar kunde bli bossiga och morra och hålla på så. Gud vad jag HATADE att jag inte visste det tidigare! Då hade han kunnat vara min bästa vän fortfarande :'c Nu har det gått…1½ år drygt, och jag gråter fortfarande ibland när jag tänker på honom :'c

[SelmaP]
6

4# jag har en fråga.. när ni avlivade er hund, (antagligen hos veterinären?), sa inte veterinären att det är vanligt att de börjar bete sig så ? veterinärer borde ju veta bättre än att bara avliva den :/?

(om ni nu avlivade hos veterinär, som ni säkert gjorde eller)?

Gerbilles
0

Jag har, förlårat min mormor o morfars hund. Han blev 11 år och jag var uppväxt med han så vi var väldigt nära varandra. Jag var hos min mormor o morfar dagen innan och hälsade på dom och man märkte att det var något fel med han. Han ville inte ställa sig upp och låg bara i sin korg … :( Samma dag (på kvällen) så åkte min mormor o morfar till ett djursjukhus med han. Dagen efter så avlivade dom han. :'( Det var dagnen innan min skolavslutning så det var ju ingen rolig början på sommarlovet … :( Han fick diskbråck (han var en tax och det är väldigt vanligt att taxar får det för att dom har långa kroppar och korta ben). Dom kunde göra en operation, men det var inte säkert att den skulle lyckas och i sånna fall skulle han behöva gå i rehabilitering i ca 3 år, så han kanske skulle hinna dö innan han blev frisk ändå eftersom han var ju hela 11 år! Och han skulle som sagt kanske ändå inte bli frisk. Saknar han fortfarande jättemycket, men nu har han det i alla fall bra i hundhimmlen och skuttar runt på molnen! :')

ks.gerbil
0

3 djur

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Fruktiz]
0

Nej, det har jag inte. Men det var väldigt nära att jag miste ett djur i somras..

[nathalie44]
0

jag miste min hund för några månader sen. vi var tvungen att avliva honom för att han blev agresiv. han skulle til sin uppfödare efter att han hade bitit mig. men när jag kom hem efter skolan beretta pappa att dom hade varit hos en veterinär och kllat så han inte hadde ont nån stans. men väterenären sa att han var jätte agresiv och vi var tvungen att avliva honom så det gjorde dom. var jätte ledsen i några dagar.

[Hamsterdans]
0

Har haft tusentals olika djur i mitt liv, alltså har jag mist ganska många :(

stinabest
0

Har förlorat två katter och ett marvsin.

Vila i frid Brasse, Busan och Nisse<3

karro1999
0

jag har förlorat mitt marsvin blixten och en chinchilla som vi sålde som hette tarzan. tarzan förlorade när jag var 5 och blixten när jag var 7-8 år men jag var inte ledsen jag bara saknade dem.

Lavèn
0

jag harförlortat massa höns, av ålder..

Några kor/kalvar, för att bli mat, fast då har vi varit med och slaktat så de inte ska stressa.

Marsvin 2 stycken, var jobbigt.

5 stycken gerbiler, dock var alla gamla eller sjuka när de dog/vi tog bort dom så det var bäst för dem!

1 get, dock hade vi inte haft honom så länge, dan dog för han var sjukt mager när han kom hit och jag hade inte riktigt hunnit fästa mig, men var riktigt synd!

1 hund, i sommras, riktigt jobbigt, dock var hon gammal och sjuk.

1 häst, även om det inte var vår så var det sjukt jobbigt och hon som ägde honom hörde nästan till familjen! Och hästen kändes nästan som vår med!

Har förlorat massa mer djur men de här är de jag kommer mest ihåg!

Men så blir det om man har många djur, får hanskas med döden tidigt i livet :/

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

tove1717
0

Har förlorat 2 hamstrar och 3 katter 2 brev på körda 1 blev sjuk av ålder!

LimeGlass
0

min lilla ödla dog av sjukdom för några veckor sen, dagen efter julafton. han var sjuk, och såg riktigt läskig ut, hans ögon var ihopsjunkna och han gurglade hela tiden och kunde inte röra sig. och han kunde inte svälja, när vi öppnade hans mun för att se om det var något där så hade han fullt med morotsbitar i halsen. sedan när han var död så rann det ur vatten ur honom. allting gick så fort så vi hann inte åka in och avliva honom. men nu ligger han begravd där bak på vår kulle.

vila i frid lilla Saffran <3

Ratzo
0

Förlorade min råtta i torsdags. Jag var inte så ledsen över det, jag visste att det var det bästa för henne att få somna in. Det jag är mest ledsen över är att jag inte fick vara med när hon avlivades, känns som att jag svek henne.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Tokyo
0

Massa katter, alltså flera vuxna katter som fått ungar osv.. (pga magsjukdom Rynkar på näsan) men jag var väldigt liten och minns inget av det.

Sen har jag mist världens bästa och sötaste hund. Hon hette Minnie och jag kommer aldrig glömma henne.

Hon var lydig, söt, snäll, trogen, skällde eller morrade aldrig och var absolut världens bästa och snällaste hund. Jag grät i typ en vecka, jag var ca 5-6 år.

Sen har min sköldpadda Ocean gått bort. Det gjorde han i 27 juli 2012 tror jag det var. Jag vill inte egentligen berätta varför för det är typ mitt fel känns det som, det var jag som inte hade ett så säkert akvarium. Han trillade iallafall över kanten, och sen har vi ju hund och hon var nyfiken och .. bet sönder hans skal…

Sen avlivade vi honom hos veterinären, det var jättesorgligt och jag skyller fortfarande på mig själv..

KaninPiggelin
0

Jag har förlorat väldigt många djur under mitt liv p.g.a att jag bor på bondgård och vi har mycket djur. Men det är några djur som satt ett visst spår i mitt hjärta:

Menta - ett lamm jag hade när jag var kanske 7 år. Jag minns att hag gjorde henne jättetam och hon följde bara efter mig och var snäll mot mig :) När hon sedan blev vuxen och själv skulle få lamm så var jag superglad, men det blev något fel på dräktigheten så både hon och lammet dog :'( Det var nog min första djursorg… Men jag tog det ändå ganska lätt eftersom att jag inte var så gammal då.

Våfflan och Smulan - två marsvin jag och min brorsa hade. Båda två blev väldigt gamla och dog väldigt plötsligt men både han och jag var ledsna väldigt länge, de betydde så mycket för oss för de var de första riktiga husdjuren vi hade.

Tussan - min äldsta kanin som jag miste för några månader sedan. Hon började andas konstig så jag åkte in till vet med henne och där konstaterade de att om vi skulle åka hem på en gång så skulle hon dö i bilen… så det blev syrgas och avlivning på plats direkt. Har aldrig gråtit så mycket i mitt liv jag grät så att jag höll på att svimma… Jag vägrade gå till skolan dagen efter och sörjer fortfarande fast det var ett par månader sedan nu. :'(

Vila i frid mattes underbara prinsessor <3

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Lurvas11
0

#18 Vet hur jobbit det är <3 Har själv förlorat tre stycken kaniner. Pricken, Sotis och Pepsi <3

Hälsningar Lurvas11Glad

KaninPiggelin
0

#19 :´( <3

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥