Åldersgräns på bio
Nu är jag lite nyfiken på det här med åldersgräns på Bio. Hur gör ni som är under 15 och vill se en film som har den grännsen. Chansar ni att komma in ändå med kanske hjälp en av vän? Eller accepterar ni gränsen som är satt på 15 år?
Det samma gäller för vissa konserter som har till exempel 13 års som gräns. Hur gör ni där?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag accepterar att det är 15 och 13 års gräns och ifall jag gärna vill se den kommer den ju komma ut på film snart alafall. Men ifall det är 13 års gräns kommer jag in allafall för jag är 12 i år men jag är jätte lång fast jag får ju inte allafall smyga mig in på en bio av mamma och pappa som har 13 eller 15 års gräns.
Jag acepterar bions regler!
Den enda 15-årsgräns-bion som jag ville se var Breaking Dawn innan den sänktes.
Jag hade köpt biljetter innan ändringen av åldersgränsen, och min mamma (som också skulle se BD) var beredd att "övertyga" att jag var två år äldre.
Men det gick ju bra ändå eftersom det blev 11-årsgräns istället 
Jag acepterar det:)
Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.
Medarbetare på barnens ifokus
har aldrig testat haha XD
Men är det inte okej om man går med målsman/äldre person? :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Jag brukar vänta på att filmen går ut på DVD ^^
hehe…smyyyger! ;)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#5 Inte på filmer som har 15 år,, då är det 15 som gäller oavsett om man är i en vuxens sällskap. 11 kan man komma in på som yngre om man är i vuxens sällskap.
Läs gärna på länken om åldergränser på Sf egen sida
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#8 aha ok.
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Jag acepterar det, filmen kommer ju ut på film senare ju^^
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Det är olicka på vad jag gör.
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
Jag accepterar bions regler och väntar tills filmen kommer ut på dvd, är det en skräckis kommer jag antagligen se den på swefilmer när den blir gratis att se. Jag klarar av väldigt många filmer då jag förstört allt för mig genom att tänka "bakom scenerna är det mycket skratt!", men om det är äckliga saker är jag inte ett dugg intresserad 😛
jag hatar åldersgränser jag tycker att det borde vara varningar istället för dom som vill se t.ex twilight kommer ju att köpa den sen ändå. men om det är nån film jag verkligen vill se så kommer jag att smyga in
Hittils så har jag följt åldersgränsen, man jag går typ aldrig på bio 🙂 Samtidigt så kan man ju tänka att dom sätter ju åldersgränsen av en andledning. Vissa filmer kanske är läskiga (😈) och då kanske det inte passar att en under 11 år går och tittar.
Hälsningar Lurvas11
hihi, jag är 15 så.. ^^ Men när jag och mina kompisar skulle se paranormal activity 4 (15 års gräns) så kom alla in fast dem inte riktigt var 15 än :)
Jag kom in på Breaking Dawn Part 2 i oktober fast jag bara var 14 :)