Roliga spel på internet
I den här tråden tänkte jag att vi kunde tips varandra om roliga (gratis) spel på internet
--------------
Ett spel som jag brukar spela är Frizzle-Fraz. Man ska försöka samla nycklar utan att nudda hajar.
Hälsningar Lurvas11
Får man skriva online spel? :)
#1 Ja, så länge det är gratis 
Hälsningar Lurvas11
Ett spel som jag tycker är kul är transformice.com!
Man är på en bana, och man ska hämta osten och sen tillbaka in i hålet. Så kommer det nya banor hela tiden. Sen finns det nästan alltid en "shaman" som bygger vägen till osten eller hålet ibland.(vet att det låter tråkigt men det är superkul!). Och vartefter man samlar ostar och får in fler möss i hålet som shaman, får man fler titlar som kan byta mellan!
(Man byter titel med att först skriva "/title" sedan kollar man efter numret som titeln har och skriver "/title [nummer])
Man kan köpa kläder för ostar man samlat ihop, eller fraises(betyder jordgubbe på franska, skaparna av spelet är franska), fast det gäller bara vissa saker i shopen(det går ändå att köpa för ostar). Man köper fraises för riktiga pengar, eller om man har tur kommer det speciellt "event"(som en festival ungefär, som varar i någon/några veckor) kan du få lite gratis fraises och kanske ett speciellt tillbehör! Med fraises slipper du samla ostar till saker som är väldigt dyra, och du kan färga saker du köpt. t.ex en fläta som är rosa fast du vill ha den grön så kan du använda fraises för att färga. Men det går med ost med. Kom ihåg, att ha fraises är inget måste! Och man blir mycket mer stolt om man köpt något dyrt för ostar!
Du kan även göra egna banor och vara med i en tribe(det är som en klubb), eller skapa en själv! Du kan även göra dina egna tribehus! Och såklart kan du skaffa vänner!
Nu när jag väl tipsar om det här spelet kan jag hjälpa er med lite kommandon i chattrutan. För att byta "rum" skriver du /room [namn]. Kom ihåg att du kan skapa en massa rum som t.ex "blablablö".
För att bli vän med någon skriver du /friend [användarnamn]. Kom ihåg att när man tar upp rutan friends, kan man se om den personen är inne, och om den personen också skrivit "/friend [ditt användarnamn]" så kan ni se vilket rum och vilken server ni båda är inne på. Därför är det bra att fråga den personen om den vill bli vän först. Om du vill viska något till just en person skriver du "/c [användarnamn] (sen skriver du här vad du vill säga).
Om du är med i en tribe kan du och de andra chatta i tribe-chatten! Du skriver /t (sen vad du ska skriva).
Events, är som jag sa tidigare, som festivaler. Där kan man samla ihop speciella saker till sin mus som kanske ett tomteskägg! De festivaler som finns är, Alla hjärtans dag-festival, April/fiske-festival, Påsk-festival, carnival-festival(vet inte om det bara gällde just ett år), halloween-festival, jul-festival och fraises-festival(det är inte riktigt som en festival, och det här kunde ha varit en engånggrej med).
Tror inte det finns så mycket mer att berätta! Eller jo, det finns vissa som kan vara dryga och kaxiga där. Som kan kalla dig "Noob"(som dem menar som nybörjare, eller att du är dålig på spelet) o.s.v. Så om du är känslig kanske det inte är så bra! Men bry er inte om sådana!
Nu blev texten väldigt rörig, men men. ;)
Jag gillar bubble struggle men minns inte var man kan hitta det ^^
Låter kul ska prova det!
I can't drown my demons, they know how to swim.
#5 Ja det är det! 😃
Vi kanske kan bli vänner där? Heter Cocosboll där. :)
Ja absolut, jag heter Loveratz 🙂.
Jag gillar också transformice :3 Jag vet inte om det här räknas som ett spel men, luckylapine.com . Där Har man sin egen kanin uppfödning, den är dock på engelska….. Och howrse, där ska man ha en häst uppfödning. Typ
Om man gillar marsvin så finns marsvinsspelet också.
#9 aa fast man tröttnar snabbt på det :/ jag iaf
Förut brukade jag spela Djur.nu , ganska okej spel fast man tröttnar snabbt.
//Flöffo
Jag spelade djur.nu i ca 6år innan jag tröttna på det haha ^^
#12 Haha! 😃Jag spelade det i typ en halvtimme, fattade inget xD
#13 samma här jag tror att jag har köpt tre djur omedvetet
#3 Haha, jag brukade spela det när jag var typ 9-10. Sen glömde jag vad sidan hette och har inte spelat det sen dess, då tyckte jag det var jättekul.
Så tack :) Haha ^^
Powdergame!!! OBS! Begöver java
#4 jag tycker också om det spelet. sök bara på bubble struggle så hittar du det

:)
(Y)
(o-o)
(")(")