Skolan brinner igen!!
Som ni kanske vet så brann min skola förra tisdagen kl 8.20. Här är den tråden. http://barnens.ifokus.se/discussions/516d2e178e0e740a3c0005cd-hela-skolan-star-i-lagor?participating-2 Idag är det tisdag och exakt samma tid så brann det på min skola igen! Idag skulle jag ha haft nationella prov i engelska och allt! Förra tisdagen så brann det ju och då skulle vi ha hemkunskapsprov, men pga branden så flyttade de det till nästa tisdag eftersom vi har hemkunskap på tisdagar, men nej det blir en brand igen. Idag var det värre en förra gången. När brandlarmet satte igång och vi sprang ut så framför våran utgång så brann det! Jag var bland dom första som sprang och såg elden och all rök framför dörren. Alla fick panik och sprang runt och skrek och jag trodde att alla utgångar var blockerade med eld och att vi var fast där inne. ASSÅ VAD FINNS DET FÖR IDIOTER EGENTLIGEN!?!? Vi har inte gjort dom nåt och förtjänar inte att dö. Men en lärare stod och ropade att vi skulle springa till fritids och alla (många gråtande) elever sprang dit och sen ut en annan väg. Vi är ca 600 på vår skola. Det är från åk F-9. Det kommer säkert hända samma sak nästa tisdag samma tid och jag kommer inte våga gå till skolan på tisdagar längre. Det kom 7 ambulanser och 6 brandbilar och massor av poliser. Jag var så himla rädd när typ alla i hela skolan står på skolgården och gråter och lärarna ser inte lugna ut heller. Jag har fått gå hem nu. Jag slutade 9.20 men vad gör det när man vet att någon idiot vill att jag och min skola ska dö! De kommer nog inte ge sig först någon har dött eller skolan har brunnit ner. Shit vad jag är rädd, jag sitter här och skakar. Kommer nog inte få gå till skolan imorgon…
//Josephine :)
Gud va hemsk! :( Hoppas det inte händer igen
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Usch! Läskigt att det händer igen :/
Men gud!? Fattar inte vad de finns för idioter där ute! -.-
Hälsningar Lurvas11
oj igen!? hoppas det inte händer igen
Igen?! Oj! Va skumt att det händer på samma dag och tid, någon måste verkligen inte ha något bättre för sig att göra … 😮
Asså gud vilka sjuka idioter
Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.
Medarbetare på barnens ifokus
Men herregud?! Hur kan man va så himla dum i huvudet och göra ngt sånt?? Hoppas inte det händer nästa vecka igen!
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Igen?! Hoppas att det inte händer igen… :(
//Selma
Stay strong, whathever they say.
Men vilka människor! Det är hemskt att dom inte har ett liv och ska gå och bränna upp skolan!
Brandlarmet på våran skola går ungefär varje dag. Alla blir skiträdda och vissa gråter och håller på. Men det är ALDRIG någon brand.
//Selma
Stay strong, whathever they say.
polisen borde sätta kameror så men ser vem som skapar det
Ja hu…! D-8
#11 :/ skulle bli lite dyrt…vi har ett par få kameror i skolan ._. hjälper inte så mkt :/ man får nog inte ha videokameror i toan och sånt 😐
Vad hemskt! Läskigt att det hände samma tid exakt en vecka senare :/
Nej vad jobbigt 😕 Tänk att det finns såna som tror det lönar sig att bränna ner skolan, det är ju inte direkt att dom slipper skolan för det🤔
#15 vår skola brann för ett tag sedan :( vi förlorade massa pengar, vår lägerbåt, lägerbil och massa annat 😭
Det finns idioter. De är inte kloka ju.
Jag hoppas verkligen att dem kommer på vem som gör det. I morgon ska jag gå till skolan!? Konstigt för vi får ha våran gamla idrottshall som klassrum (de har satt bänkar och sånt där) eftersom några klassrum fortfarande är rökskadade och vi kommer att få åka till ett gymnasium med färdtjänstbuss när vi ska äta lunch…
GUD VAD LÄSKIGT! Ryser när jag läser det!
Men skönt att du inte blev skadad
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
*** Vilka ***** idioter! Jag blir så arg!😡
Portal Is Love, Portal Is Life.
#20 OMG! 😮 Skolan är ju helt förstörd där!! 😮
#22 Yep, det kan man lätt säga. I går natt brann en lövhög utanför ingången på skolan… Inga skador men ändå! Jag känner mig inte trygg i min skola längre. Det känns som att det kan börja brinna när som helst och varje gång det ringer in till de som är på rast så tror jag att det är brandlarm. Vi har en signal som låter och den startar likadant som brandlarmet och låter högt över hela skolan. I dag var det brandmän som kom och pratade i vår klass och sa att det händer ganska ofta att skolor brinner i Sverige men att det brinner 3 gånger på 2 veckor är väldigt ovanligt. Även att det brinner på skoltid är inte så vanligt utan det brukar oftast vara på nätterna, som det var inatt. De går iallafall runt folk från skolledning, ungdomsvård och nåt mer som jag inte kommer i håg. Eftersom de inte kommit på vem som har gjort det så kan det ju börja brinna när som helst igen. Men de ska snart kanske sätta upp gömda kameror här och där som man inte ser.
jag skulle va jätterädd också hoppas det inte händer igen och hoppas de kommer vem eller vilka som gjorde det