Svenska nationaldagen
Det är ju snart den Svenska nationaldagen, närmare bestämt nu på torsdag då är det den 6 juni. Brukar ni fira nationaldagen på något sätt? Kanske en liten fest hemma, eller gå iväg på några festligheter som anordnas dagen till ära. Du kanske även klär dig extra fint eller har på dig blå/gula kläder..
Berätta gärna vad just du gör på denna dag, kanske även om ni har något firande runt där du bor.. Vad det är osv..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vi ska åka ut till Adelsö och vara på sheltieträff
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag har aldrig firat, men kommer göra det i år för min gerbil Milo fyller år då! 😃 Fast då firar jag inte för att det är nationaldagen utan för att han fyller ett år! 🥳
Nepp inget här inte ^^
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Har aldrig firat det.
#2 Hälsa grattis! 😃
#2 Grattis till gerbilen 😃
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#4 o #5 Han tackar så glatt tillbaks! 😃
Vi brukar inte direkt fira dagen på något speciellt sätt, om jag minns rätt… Det blir väl mest svensk middag/mat, annars inget speciellt :)
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
#2 Grattis till gerbilen då! :D
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Jag ska till Gröna Lund då 😃 Och jag brukar inte fira, och tror inte att jag har gjort det någon gång 🙂
Vi gör inge speciellt.
Det finns säket något firande där jag bor, brukar vara musik i folkets park. Men jag brukar inte fira nationaldagen, det är som en vanlig dag, bara :)
Vi firar inte svenska nationaldagen utan den rumänska. Kan inte minnas att vi firat det svenska.
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
Brukar baka tårta till "kvarteret" (typ tre hus) men i år så ska jag och ett gäng kompisar åka på tivoli (bakken) och vara där hela dagen 😃 Ska sova över hos en kompis från onsdagen till torsdagen!
// Nadja
jag gör inget speciellt men i år ska jag hjälpa scouterna, vet inte riktigt vad jag ska göra
Ska spela fotbolls match då! =)