luftdjur 6#
Regler:
- vi skulle bli väldigt tacksamma om man skrev en stor komentar om sin uppfödning och kullar så att det blir lättare att fråga.
- börja fråga personen en sak om djuret sen fortsätt via PM så håller vi tråden renare.
- ha inte mer än 3-4 djurarter (häst, drake, fenix t.ex.)men gärna mera raser (ökendrake isdrake)man kanske ser en liten unge ute på gatan ibland men det tror jag inte man gör varje dag
- infoga bilden på djuren i deras namn istället för att skirva ner hela länken då hålller vi tåden renare och det är lättare att hitta!
OM MIN UPPFÖDNING:
jag ligger på topp i LDF (luftdjur föreningen)och SFF (sveriges fenix förening). sen är jag med på SDF (sveriges drakförening) och SLHF (sveriges lufthäst förening)
hur avlar jag och vad?hej! jag uppföder fenixar, drakar och hästar men dem sista två är i liten skala så det är inte säkert att jag har alltid. om du köper djur hos mig får du garanterad en bra avel, hälsa och livslängd. det medföljer alltid stamtavla.allt går alltid under en välplanerad schema, som föjls varje dag.jag avlar både tävlings, utsällning, avels och sällskap djur. fråga mig om du är interesserad av någon av djuren eller om du letar efter något speciellt. det går bra att tinga!!!
hur ser det ut? jag har olika typer av ängar och öknar som passar till alla djur. stallerna till alla djur är alltid rena, maten är alltid topp likaså vattnet. mina djur bor ej i burar eller andra sådna grejer! bara stora landskap.
får du med dig nåt? du kan oxå få med vitaminer och luftexpress biljett till en mindre slant en vanligt. jag säljer oxå egen blandad foder och andra tillbehör till dina djur. kvittot och information kommer alltid via PM med lathund om djuret.
gamlingar hittar hem eller ska du iväg?! min kompis ägnar sig bara åt detta och skulle älska få nya att ta hand om! PMa vid interesse
hjälp med…om du behöver hjälp med att träna upp/inrida/inflyga m.m. ditt djur så kan jag hjälpa dig hitta rätt person. jag kan oxå hjälpa dig med att hitta en värdig uppfödare om du behöver hjälp med att hitta djuret för dig.
REA! jakt huva och jakt handske storlek M för fenixar.
FENIX KULLAR: jag har just nu en fjäder fenix som väntar på hem hon är 3 mån. gammal blom lila med ljus tipping, jag tror hon skulle passa perfekt som en vänlig liten kompis till alla. **PMa vid interesse!
**
DRAKAR: vi har en liten drakunge just nu, söker efter ett hem! PMa!
**inga ungdomar eller vuxna djur just nu.
**
HÄSTAR: 4 månader gammal andalusisk hingst vid namn eldlågans broken PMa vid interesse!
kom ihåg att jag har många mer djur! detta är bara det aktuella!
MVH ELDLÅGANS UPPFÖDNING FRÅGA GÄRNA
Etta
( Min upp födning ) Gorde lite ändringa ^.^
Min uppfödning!:
Jag har forskat mycket om luftdjur dom senaste måndarena och har börjat min uppfödning som ligger på topp rankning.
Jag uppföder luft hästar,feixar,drakar. Om du köper ett avles djur eller ett annat djur kommer du ganaterat få ett både socalt djur och friskt mående djur som kommer ha bra hälsa när djuret kommer till dig!.
( priser )
Många får betala att djuret ska komma till sitt nya hem ( asså ägaren ) men det behöver du inte här! jag betalar och ägaren behöver ej betala. Djuren kostar mint 70 000 kr fast det beror på vad det är för djur man får alltid med det djuret behöver och vad den gillar! för mig kostar det inte alls mycket då jag känar gott om pengar varje månad på mina djur som jag säljer, ibland kan det ochså hända att ingen vill ha djuret och då skänker jag bort det då vill man minsan ha ett djur!. Det kan sänkas pris om det bara kommer till rätt hem.
( djurens stall, och stamtavla och annat )
djuren här får det minsan lyxit jag har 77 hektar mark där det finns olika inhängnader dom har alla sina skuggg träd där dom kan villa och ta det lungt. Dom får alltid mat vajre dag klockan 8 på morgonen, det är alltd minst 55 kg mat som går till djuren. Inga djur säljs magra eller dåliga, men någon gång har djur råkat para sig med mistag. stallen till hästarna är alltid rena och det finns medryttare till hästarna så dom bli alltid ridna.
( Vad för sortes djur har jag )
Jag har ganska många djur raser så jag börjar med en fenix sort jag föder upp : http://www.google.se/imgres?q=fenix&hl=sv&sa=X&gbv=2&biw=1280&bih=933&tbm=isch&tbnid=IemO3MYjCw1jGM:&imgrefurl=http://www.scenicreflections.com/download/291462/fenix_Wall
Och andra sortes djur.
( vad jag säljer nu )
(Jag säljer western sadlar för 20 000 styck ) (borstar 1 kr styck )
( träns och sadlar 2000 kr styck ). ( Om du åker bort eller annat )
åka bort/ eller annat
Hej!, om du ska åka bort eller något annat som att åka och sova över hoss emn kompis eller annat kan jag ta hand om dina kullar och djur jag kan matadom,sköt dom,rida dom ( om det är ett djur man kan rida på) eller det du önksar ! skicka jätte gärna ett pm om du vill att jag ska ta hand om dina underbara djur så pm vid intrresse!.
Gamlingar/paniskonär.
Eftersom jag har mycket plats i mina marker så skulle jag kunna ta dina djur som du skulle vilja ha då menar jag gamlingar som inte kan hitta ett hem eller att du inte kan avla på dom!. Dom kommer ha 20 stora marker att vara på och ett fint modernt stall och hem till andra djur!. Jag betalar högst 1000 kr för en eller så tar jag dom gratis eftersom priset inte spelar någon roll hema hoss mig och mina djur!.
Skötsel råd / Annat
Har du fenix kullar på väg ? då ska jag ge dig lite tips!:
Mat 3 gånnger om dagen,
Lek och flyg träning 2 gånger per dag och 1 timme.
Ska säljas vid 8 veckor ( helst )
När ska du tinga din hona / viken ålder ?
När du ska tinga din hona ska du vara säker på attt du har allt !.
Dom kan få upp till 8 ungar fast det beror på ras !.
Tinga din hona vid 1 år då du konmer få väldigt fina friska ungar .
Köp eller avla helst med renrasiga föräldrar ! det vill gärna ägaren ha för att kunna ställa ut sina djur!.
Lycka till med din uppfödning och dina kullar mvh guldvingens uppfödning !
Tillsalu:
Namn: Flinck's Chalie
Kallas:Charlie
Född:10/04 2012
E: Stormsvind
U: Rainstrorms Rose
Färg:Fux med bläs och 4 vita strumpor.
Mankhöjd: 109 cm
Ägare: Ellen
Charlie är jättepigg och älskar att busa med oss. Namnet kommer från en serie och han liknade den hästen så mycket att han fick heta Charlie
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Om vår uppfödning:
Vi föder upp connemaror. Dom har härligt temprament och går bra i tävligar.
Priser:
Det varierar mellan 10 000 Lp(Luftpengar) och 15 000 Lp.
Om djuret ska omplaseras så är det mellan 4 000 och 9 000 Lp.
Till salu:
Just nu har vi ett föl tillsalu(Kanske två).
Stallet:
Alla hästar har stora luftiga boxar med galler till andra hästen(Alltså på sidorna) och inget galler fram. Vi har 2 fölboxar som är extra stora som är längst in i stallet. Vi har 4 stora hagar och 2 "lerhagar".
2 stohagar och 1 hingshage(Just nu).
Övrigt:
Vi kan ta in hästar som inte har någonstans att stå.
Vi har (just nu) 5 lediga boxar.
Sicka ett pm om du har en häst som söker boxplats.
Ja, det var vår uppfödning:D
Union J and Jedward
tycker inte ni det är jobbigt att läsa tjock text hela tiden? :P
glömde visst skriva om två pegasus systrar jag måste omplacera! här har vi silverblommans snow white och här har vi silverblommans escape
(Känns som att denna behövs dras upp…)
Jag säljer ett engelskt fullblod.
Kallas: Hello
Född: 1999
Ras: Engelskt fullblod
Teckning: Fux
Mankhöjd: 149 cm
Tävlat någon gång: Många gånger, b.la i fälttävlan och galopp. Väldigt duktig!
Övrigt: Ganska het, kräver en stark och erfaren ryttare som har mycket tålamod med honom och fortätter tävla i fälttävlan och galopp.
Pm:a vi intresse eller frågor!
Hälsningar Lurvas11
Charlie är jättepigg och älskar att busa med oss.
Namnet kommer från en serie och han liknade den hästen så mycket att han fick heta Charlie.
Han kan gå i grimma och är allmänt gosig:D
Skicka ett PM vid intresse:D
Union J and Jedward
oj nu blev det lite fel :P snow white är kvar men escape kommer att stanna här då grejerna har förändrats och jag föder nu upp pegasusar gripar och fenixar :) ganska dålig bild på snow white
FENIXAR:
vår kullen renrasiga neactar fenixar:
U: Eldlågans Morning blomlila neactar fenix E: Eldlågans Leo blomrosa neactar fenix
UE: Roll mörktippad blomlila neactar fenix
hona blom lila (ser det ut som)
hona blom rosa (säker)
hane blom rosa (säker)
vill man veta mer om dem så är det bara att höra av sig
PEGASUSAR:
2 föl är på väg en imorgon eller på torsdag och en på fredag
GRIPAR:
färg kullen polar grip storlek medium:
hane fjäder vit
hona cream vit
hona blå/vit collar tecknad (ser det ut som)
hane havs blå
vill du veta mer är det bara att höra av dig
vi kanske borde ha en utstälning snart ?
Jag funderar på att föda upp lite lufthamstrar nu också, vad tycker ni om det?^^
Union J and Jedward
#12 det är nog en bra idémen tänk på att man ska föda upp till 4-5 arter
#13 Ja, jag vet. Just nu föder vi bara upp 1 art men snart 2^^
Union J and Jedward
Hello är kvar.
Kallas: Hello
Ras: Engelskt fullblod
Teckning: Fux
Mankhöjd: 149 cm
Tävlat någon gång: Många gånger, b.la i fälttävlan och galopp. Väldigt duktig!
Övrigt: Ganska het, kräver en stark och erfaren ryttare som har mycket tålamod med honom och fortätter tävla i fälttävlan och galopp.
Pm:a vi intresse eller frågor!
Hälsningar Lurvas11
Föder upp flygande vargar vargar
Kull: kull 26 , fick 2ungar en hane och en hona
Färg:honan är vitblåögd och hanen brun blåögd
ras: Mexikansk flygande varg
Honan: Väldigt lekfull och lydlig, kommer och pussas såfort man kommer hem, sover gärna bredvid husse och är hund och djurvänlig, inte så stark jaktinsikt. Går ihop med kaniner oxå!
Hanen: Super kelig och mysig, kastrerad och vaccinerad går ihop med barn super bra! Tr'nar agility
Bilder, hanen!
Honan 9000kr hanen 10000
/
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
FENIXAR:
omplaceras marin blå fjäder fenix
PEGASUSAR:
en av de tidigare föl är kvar det är en floral pegasus hingst men jag har möjlighet att kastrera om man så ville
GRIPAR:
en hona till salu hon kommer från en tidigare kull, hon har stannat här hos mig för jag ville se om hon skulle passa till avel men jag tror att hon skulle vara lyckligare hem hos någon som har henne till sällskap. hon är en polargrip white cream
Haha tängte putta upp XD
Mina hö ballar har brunit upp det är därför jag inte hinner jag inte lägga ut annonser ! men just nu söker jag medelstora balar jag ger 500 styck! mmejla om du har!
Charlie finns fortfarande kvar!
Ägare: Ellen
Charlie är jättepigg och älskar att busa med oss. Namnet kommer från en serie och han liknade den hästen så mycket att han fick heta Charlie. Han kan gå i grimma:D
Union J and Jedward
Tidigare i tråden så frågades om varför använda fetmarkerd text.
Den använder man om det är något speciellt man vill markera eller liknande.. Så jag ber er snälla. Använd inte för mycket av den fetmarkerkande texten.. Det är jobbigt att läsa i den.
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ingen som är intresserad av mina flygande vargar?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Jag har kommit in i SPF sveriges pegasus förening och SgF sveriges grip förening Just nu vill jag sälja en tävlings träns för pegasusar och en utställnings träns för griparr En pegasus föl söker ett nytt hem: heaness namn är eldlågans graydayhon är llite blyg och är inte avlad till tävlingar eller utställningar. Hon är en golia pegasus vid färgen grå tippad vit. Vill man veta mer som t.ex. Stamtavla m.m. Så kan ni pma mig. Foto kommer snart
Köpes!
Jag söker en lufthäst/ponny. Stabil, inte för seg, men snäll, Som passar till ridskola.
Jag söker även en Lufthäst/ponny som är väldigt framåt. Som passar både i hoppning och dressyr och även fälttävlan.
Pm:a om du har någon till salu!
Hälsningar Lurvas11
#27 Nej, den behöver inte vara ung =)
Hälsningar Lurvas11
#29 Du får jätte gärna fråga, jag har inte hittat någon än. =)
Hälsningar Lurvas11
eldlågans grayday på kort 
nu har vi två små föl som föddes för 2 veckor sen
eldlågans bright en liten aktiv och lekfull krabat som gärna flyger omkring hit och dit medans mamma escape försöker fånga in henne. här har vi henne mitt i språnget
eldlågans gold är dock en lite blygare hings som hellre är nära sin mamma för tyggheten
stamtavla finns för båda vill ni veta mer sckika PM
Fattar inte :P
You can't make a rainbow without a little rain
vad ska jag skriva?
Jag har börjat om min uppfödning. Nu har jag tillfälligt boende för skogssjälar som söker ett hem.
Dessa är lika kloka som människor och har personligheter, men de är varelser som kan ändra form hur som helst. De är också odödliga och föds långt inne i urskogarna, varje vår ur alla de knoppar som slår ut. Jag skriver ingen ålder på dem för att den har ingen betydelse. Däremot så har deras personlighet det. Det enda skogssjälar behöver är naturen (de kan inte bo i stad, liten lägenhet etc.) och mycket kärlek. Man behöver mycket tid och tålamod om man ska ha en Skogssjäl boende hos sig. Men dessa ger tur. (bilden: skogssjäl i sitt naturliga tillstånd)
Diatri: Vaken och utåtriktad, lekfull, vis, busig, gillar mat, envis.
Bayhon: blyg, gillar att sova, rädd, har svårt att lita på andra, ger lätt upp, svagt psyke.
Fog: klok, smart, lärorik, snäll, lydig, lugn, rådgivande, pålitlig, listig, trogen.
Imi: Lite småblyg, utgör en mycket bra vän när hon litar på en, pålitlig, kärleksfull, gillar inte action, har en dragnngskraft till starka färger.
Verhex: gnällig, taskig, sur, gravallvarlig, extremt kort stubin, gillar att retas, mycket förrädisk och opålitlig.
PM:a vid intresse att adoptera någon! :-)
Stallnamn: Lyktan
Uppfödning: Föder upp nästan alla raser
Skapades: 2008
Status: Just nu har jag ganska många hästar tillsalu och hemmet är viktigare än priset. Så är du intresserad av nått, mejla: little_pownii@hotmail.com så kan vi prta om det :D
Några hästar tillsalu just nu:
* Born Whit This
Kön: Sto
Ras: Shire
Färg: Brun
Tecken: Bläs, vita strumpor
Född: 2006
* Caziopejja Kön: sto ras: Konik Färg: musgrå Tecken: Stjärn Född: 2001
JUST NU:
Pegasusar:
kön: sto
ålder: 3 år
född: 2010
färg: svart
ving bredd: 4 m.
övrigt: lugn och vänlig pegasus som skulle passa för nybörjar ägare lika som dem med mer erfarenhet, skulle även passa som ridskole pegasus
Fenixar:
kön: hane
ras: moool fenix
ålder: 1 år
född: 2011
färg: ash black
vingbredd: 2 meter
övrigt: Ishtar behöver en erfaren ägare som förstår sig på fenixar och vet vad som gäller. han är väldigt bra dresserad och kan både terräng jaga och havs jaga
Gripar:
kön: hane
ras: vanlig hus grip
ålder: 8 mån.
född: oktober 2011
färg: bläsad brun
vingbredd: 3 meter
övrigt: snäll och omtänksam Azthar söker ett kärlekfullt hem som kan ge mycke stimulans och omtanke
Jag är intrsserad av din pegas :D
Nu har jag kommit igång med min uppfödning igen men jag säljer knappt nåra djur längre jo jag har fått ett adener hingst men han säljer jag inte om nån inte ska avända honom till gameldags jordbruk.
vad är luftdjur? typ låssasdjur eller något? :3
I can't drown my demons, they know how to swim.
Luft djur är typ som låsas djur vi föder upp ( inte i riktiga världen ) utan här i dena tråden vi lägger ut annonser bärettar vad för nya kullar och djur vi har fått och så bärettar vi info när dom ska säljas sen dom som är intreserrade får pm den användaren som har lagt ut annonsen.
puttar om vi vill fortsätta ^^
jag har tyvärr fått minska ner mitt uppfödning något rejält och uppföder bara drakar just nu, dock pga min höga fenix erfarenhet kan jag ta hand om fenixar som inte hittar hem eller om ni ska iväg. ibland händer också att jag får ta hand om några omplaceringar men de letar alltid vidare till nya hem.
Om mig: jag har hög erfarenhet om både fenixar, häst-varelser och gripar. dock som det står här ovan har jag fått minska ner min uppfödning som nu är bara en drak-uppfödning.
Om eldlågans-uppföning: djuren bor i stora landskap som reflekterar deras naturliga miljö så bra så möjligt men är fortfarande så väl uppfostrade så möjligt. de har stall där de kan gå in och ut ifrån när dem vill om inte för speciella tillfällen. drakarna får en väl-planerad mat-schema som följer deras naturliga vanor. de tas väl hand om för att få det så bra så möjligt. vid frågor PM:a mig
Hur kullarna planeras: varje mamma får inte fler än 3 kullar under sitt liv och de får bo i en separat hage under de sista veckorna och flyttas efter dem första 2 veckorna tillbacka till sin grupp. kullarna planeras så bra det går och inga sjuka eller otama djur m.m. paras. efter en kull får mamman ta hand om den och får sedan vila 1-1,5 månad om hon ska han en andra kull efteråt.
Köp o sälj: djuren jag säljer är alltid vaccinerade chippade och inridna, jag säljer ej sjuka eller skadade djur. med djuren får man med stamtavla härsstaminigsbevis en lista på olika saker. vill man kan man köpa träns m.m. av mig men jag skulle råda att vänta tills draken har vuxit klart men grimma, mat o.s.v. ska man såklart köpa.
JUST NU:
just nu har jag inga kullar på gång eller redo att säljas men ett par 1 månads spirit dragon ungar från en tidigare kull som väntar på hem. mer information kommer
Vänta, så man betalar inget egentligen och man kan köpa hur många som helst, eller?
Jag har ett barnhem för hemlösa Sfinxar som väntar på att bli adopterade.
Dessa varelser är mycket kloka och förtjänar verkligen respekt. Om man lyckas så blir sfinxen ens bästa vän, livet ut och är en mycket värdefull rådgivare.
Lokropp, berguvvingar. (Nordiskt)
Lejonkropp, örnvingar (klassisk)
Gepardkropp, tonseglarvingar. (Snabb)
Pumakropp, kråkvingar. (Öken)
Leopardkropp, papegojvingar (Regnskogs)
Ocelotkropp, kolibrivingar. (mini)
Nordiska egenskaper: Uthållig, gillar fruset kött, taktisk, klok, tålig, vig, medelsnabb, tålmodig, lojal, lugn, stabil, nyfiken, hatar värme, vill ha mycket utrymme.
Klassiska egenskaper: Gillar gåtor, gillar rått kött (Menas otilllagad), kräsen, klok, smart, lat.
Snabba egenskaper: Snabbtänkt, allmänt snabb, jämt hungrig, liten uthållighet, vill hjälpa till, energisk, glad, aktiv, vill alltid leka, vill ha sällskap, vill vara med, kärleksfull, en bra vän.
Ökenegenskaper: Torr, hatar vatten, gillar värme, kort stubin, vill ha tillagat kött, kräsen, sporadisk, instabil, vill sova, ganska snabb, smart, glupsk.
Regnskogsegenskaper: Energisk, klättrig, kärleksfull, modig, utforskande, kreativ, hjälpsam, glad, knasig, rolig.
Miniegenskaper: Snabb, liten, rädd, skamsen, sporadisk, kärleksfull, tam, lydig, hjälpsam, gillar värme och lite utrymme.
Jag börjar med yngst till äldst. Damerna först:
Zendra, 2 år. klassisk
Loa, 4 år. mini
Roa, 4 år. mini
Ulrika, 5 år. regnskog
Mika, 7 år. snabb
Nejlika, 8 år. öken
Lynx, 10 år. Norden
Nu till herrarna :-)
Tom, 1 år. mini
Karlos, 3 år. klassisk
Noak, 3 år. klassisk
Loke, 3 ½ år. Norden
Mikael, 5 år. snabb
Zac, 7 år. klassisk
Storm, 9 år. öken
Det kostar 9'000'000'000'000'000'035 att adoptera en. Ursäkta priset 
Var säker på att deu har detta: kärlek, tid, pengar och utrymme för din vän för livet. De är precis som en människobebis, fast hårigare med svans, klor och vingar.
PM:a vid intresse.
Tar ni hand om alla era djur varje dag, ger dem mat, kelar med dem och så?
#51 Blir väll inte riktigt så, men någon gång ibland när man har tråkigt 
Hälsningar Lurvas11
oki, det låter roligt! Jag hade ganska många enhörningar, pegasusar (är det det som är lufthästar?), m.m när jag va mindre, men jag kanske ska börja igen?
Förresten, är det inte roligare om amn ritar djuren själv? Men jag menar ju inte att det är sämre att göra på annat sätt.
Borttagen
#56 Du bör inte lämna ut ditt mobil nummer så du inte blir kontaktad av någon annnan.
Till Salu:
Fullständiga namn: Morning Girl
Kallas: Girl
Kön: Sto
U (Mamma) Okänd
E (pappa) Okänd
Ras: Arabiskt fullblod/Connemara
Teckning: Skäck- Svart/vit
Mankhöjd: 162cm
Tävlat någon gång: Ja, både hoppning och dressyr. Väldigt duktig i båda.
Övrigt: En väldigt framåt tjej som kan bli lite busig ibland, men kastar aldrig av någon. Vill komma till ett hem som gärna tävlar med henne i hoppning i alla fall.
Pris: Hade tänkt mig ungifär 22.000 Lp (luftpengar)
Hör av dig om du är intresserad till via Pm till mig.
Hälsningar Lurvas11
va jag fattar ingenting :o
är allt det här på låtsas??
förklara tack xD!?
jag tycker fenixar låter roligt me nhar aldrig haft någon innan. Hur tar man hand om dem, vad gör man med dem m.m skulle gärna veta
mvh
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se
jaha vore super snällt om du kunde fixa länken är nämligen sugen på en fenix ;)
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se
har valdrig tatt hand om en drake men skulle vilja
men asså hur gör man? vad är tanken bakom detta? xD :)
som sagt uppfördar jag inte fenixar längre men har två kullar jag tar hand om då min kompis tyvärr fick avsluta sin uppfödning på grund av att det rör sig om en ovanlig sjukdom bland djuren nere i italien och hon ville rädda de djuren det gick att rädda. nu kanske jag ska börja med att uppföda igen men här kommer de två kullarna:
höst kullen
pappa: monster jam guld tippad vit fjäder fenix
mamma: flower seed kol svart med blekgen fjäder fenix
hona kol svart (bär på blek och "tippad" gener)
hona svart tippad vit
hane guld gul med blek gen
hane kolsvart (bär på blek gen och "tippad" gen)
namn har dem inte än och de bli leverans klara om en luftvecka :)
Ingen som är intresserad av Morning Girl? ( #58 )
Hälsningar Lurvas11
#69 Jag vill ha henne :)
#70 Jag har skickat ett Pm 
Hälsningar Lurvas11
Namn: Aqua Blue
Kön: sto
Ras: Arabiskt fullblod
Färg: flugskimmel
Född: 2005
Sektion: häst
Övrigt: Väldigt lätthanderlig häst om älskar
att hoppa över allt som finns. Tävlar just nu
i LB klass :)
Pris: 250'000 LP
bild borttagen mvh ks.gerbil
#73 ja
Bara jag som vill fortsätta i den här tråden? :)
Hälsningar Lurvas11
#73 Eller nej, inte den på araben
#75 Jag vill
Jag fattar inte vad luft djur är 
lägger upp snabbt lite nytt då här om min uppfödning som jag gjort mer realistisk :)
OM MIN UPPFÖDNING:
jag är medlemi LDF (luftdjur föreningen)och SFF (sveriges fenix förening)
hur avlar jag och vad?hej! jag föder upp fenixar och drakar i liten skala. om du köper djur hos mig får du garanterad en bra avel och hälsa då jag alldrig avlar på skadade eller sjuka djur. det medföljer alltid stamtavla. allt går alltid under en välplanerad schema, som föjls varje dag.jag avlar både tävlings, utsällnin och sällskap djur. fråga mig om du är interesserad av någon av djuren eller om du letar efter något speciellt. jag koncentrerar mig på att få fram så hälsosamma djur så möjligt men jag färgavlar även för att försöka få upp nya och spännande färger, de fenixar och drakar som inte passar in för färgavlen går till kärleksfulla och bra hem såklart. det går även bra att tinga.
hur ser det ut? jag har inte mina djur i små burar utan stora voljärer eller sjöar och landskap så att de ska få leva så fritt och bra så möjligt, på natten tar vi in dem till stall där de får sova och äta. de får gå ut igen efter frukosten och sedan in igen vid lunch och efter en halvtimma ungefär får de gå ut igen. under dagen får djuren göra mycket för att hållas stimulerade och glada.
får du med dig nåt? du kan oxå få med vitaminero ch luftexpress biljett till en mindre slant en vanligt. jag säljer oxå egen blandad foder och andra tillbehör till dina djur. kvittot och information kommer alltid via PM med lathund om djuret.
REA! jakt huva och jakt handske storlek M för fenixar.
**om du letar efter ett djur PMa
**
mvh eldlågans fenix och drak uppfödning fråga gärna
Jag har hittat på ett luft djur flygandetiger om det är nån som är intreserad av att se en PMa mig
KÖPES!
Söker ett varmblod eller liknande som jag kan tävla och träna dressyr med. Sto/valack spelar ingen roll. Föräldrarna får gärna vara kända som avelshästar och får gärna ha varit duktiga i dressyr området. Ålder, ras och mankhöjd spelar inte så stor roll.
Skicka ett Pm till mig om du har vad jag söker!
Hälsningar Lurvas11
Köper en luftponny, connemara valack som kan grunderna i hoppning och dressyr. Helst runt 6 år. Pma mig om du något liknande tillsalu.
#82 Letar du fortfarande? :)
Hälsningar Lurvas11