Annons:
Etiketttv-film-och-bio
Läst 1904 ggr
Weasley
2014-01-08 20:16

Bra böcker och filmer!

Här kan du göra en eller fler recensioner av böcker och filmer. Om du vill kan du använda den här mallen: Titel: Originaltitel: Huvudperson: Handling: Bästa scen: Bästa roll: Favoritcitat: Poäng: Varför tipsar/varnar* jag för denna bok/film: Hoppas ni vill dela med er av bra och dåliga filmer :) *Varnar= Ej tipsar

Trololololololololololo

Annons:
kaninsköld
2014-01-09 16:01
#1

Titel: Hungerspelen Originaltitel: The Hunger Games Huvudperson: Katniss Everdeen Handling: Varje år skickas 24 barn till en arena för att döda varandra! Bästa scen: När Rue dör! Så sorglig! Bästa roll: Haymitch Abernathy Favoritcitat: "Katnisss Everdeen, the girl on fire!" Poäng: 10/10 Ps: det är inte alls läskig, men otroligt bra, nästan beroendeframkallande!

Mvh Kaninsköld

[Fruktiz]
2014-01-10 17:13
#2

Jag vill tipsa om de fyra böckerna i Twilightsagan av Stephenie Meyer! Så himla bra! :)
Det finns också 5 filmer som jag också är jättebra! :)

#1 Ps. det kanske inte är så bra att du spoilar en så viktig händelse om man aldrig läst böckerna?

Flöffo
2014-01-10 19:05
#3

Titel: "Jag finns" av Maja-Maria Henriksson
Originaltitel: -
Huvudperson: Fjortonåriga Johanna
Handling: Det handlar om Johanna som blir mobbad och misshandlad i skolan. Lärarna väljer att blunda och gör ingenting åt det, hennes klasskamrater bryr sig inte heller och lämnar henne utanför. Johannas mamma vill inte heller se hur dåligt hon mår, hon får väldigt lätt utbrott och drar sig inte för att slå henne.
Bästa scen: Jag vill inte avslöja för mycket.Bästa roll: - Favoritcitat: "Blundar jag finns jag inte"Poäng: 10/10Varför tipsar/varnar* jag för denna bok/film: Sjukt bra bok. Första gången jag läste den grät jag. Absolut en av mina favoriter, har läst den flera gånger och är inte ett dugg trött på den. Tycker den är väldigt läsbar, alla ungdomar borde läsa den i skolan. Jag måste dock varna för många svordomar och sexuella trakasserier. Hela boken i sig är väldigt mörk och ska nog inte läsas av yngre barn.

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: